• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei in wielkuip en langs dorpel

Heijneker

Detailing guru
27 jan 2020
415
138
28
Ilpendam
In de wielkuip en langs de dorpel van een clio die ik laatst gewassen heb zat er klei (zo leek het tenminste) in de wielkuip en langs de dorpel. Ik heb dit niet kunnen verwijderen met Surfex 1:6 en een warme HD, sterker nog, dit deed er he-le-maal niks mee. Ook Meguiar's Wheel Brightener (je probeert wat....) haalde niks uit. Het bleef hierna ook steenhard.

Mocht ik het nog een keer tegenkomen, wat is hier tegen het perfecte middel. In de bijgevoegde foto is het (helaas wat slecht) te zien:

Klei.jpg
 
Kan natuurlijk altijd! Ik dacht misschien ook zelfs cement, maar het lijkt het meest op klei. Klei klinkt ook nog het minst erg van de mogelijke opties....
 
Ik spuit zelf de wielkasten in met Poorboys APC+D dit even laten trekken of in kwasten en afspuiten. Maar of dat ook klei of andere meuk verwijderd.
 
Zo op de foto lijkt het wel cement. Als het klei is dan had de HD echt wel iets gedaan.
Maar of/hoe je uitgehard cement verwijderd, geen idee.
 
Probeer eerst eens goed te kijken waar je mee te maken hebt. ;)

Je zei dat het spul bikkelhard was. Mijn eerste idee zou dan zijn dat je de hechting van het spul moet zien te verminderen en op die manier het spul in zijn geheel van de lak kan laten komen. Misschien kan je een stukje los zien te prikken/peuteren or kan je ergens warm/heet water achter laten lopen, etc.

Mocht het cement zijn, kan je gaan denken aan citroenzuur. (Dat is vermoedelijk de reden van @tinus zijn top over verdunde ontkalker. Of het bekende gele flesje uit de supermarkt) Dit tast het cement zelf aan, maar het lijkt mij dus beter om de hechting van het cement te verminderen a la WD-40 spuiten.
Bedenk wel dat je dit ''spul'' op de auto niet lang laat zitten, want als het cement is en dus veel kalk, dan kan er schade ontstaan.

Mocht het verf zijn, dan even verdiepen in waarmee je een stuk kan proberen te reinigen. (Wasbenzine op een puntje van je doek, thinner, etc) Waterverf zal het niet zijn geweest, lijkt me. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker