• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei wordt erg zacht

Roelandminne

Detailing rookie
16 sep 2021
1
2
Hallo iedereen,

Ik gebruik de auto finesse clay bar verpakt per 200 gram en gebruik hier blokjes van 50 gram om een auto te kleien. Als glijmiddel gebruik ik Dodo juice born slippy. Maar tijdens het kleinen van de auto wordt het steeds makkelijker om het klei te bewerken en bij 3/4 van de auto is de kei zo zacht geworden dat deze onbruikbaar is.

Gebruik ik de klei dan verkeerd of moet ik voor een ander merk gaan?
 

Bijlagen

  • IMG_20210916_115339.jpg
    IMG_20210916_115339.jpg
    124,8 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Oplossing
Welkom op het forum. :D

Het lijkt erop dat de klei niet bestand is tegen het glijmiddel. Dit gebeurt wel eens bij bepaalde combinaties en het ligt dus niet aan verkeerd gebruik.

Ik ken alleen de Born Slippy uit eigen ervaring en als glijmiddel is dit een goed product. De klei ken ik niet uit eigen ervaring.
Welkom op het forum. :D

Het lijkt erop dat de klei niet bestand is tegen het glijmiddel. Dit gebeurt wel eens bij bepaalde combinaties en het ligt dus niet aan verkeerd gebruik.

Ik ken alleen de Born Slippy uit eigen ervaring en als glijmiddel is dit een goed product. De klei ken ik niet uit eigen ervaring.
 
Oplossing
Effect van een niet zo lekkere combinatie wordt al minder als je de klei voor het kneden en dubbelvouwen afspoelt met water en droog maakt.
Dan plakt de klei ook weer makkelijker aan zichzelf.

Ander glijmiddel is denk ik de echte oplossing, net als @Quantoxx aangeeft