• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers klei erg zacht en brokkelerig, wat zou het probleem kunnen zijn?

WouterP

Detailing addict
7 okt 2010
248
62
Goedendag,

ik heb momenteel al meerdere auto's gekleid met mothers klei , alleen bij de laatste auto vond ik de klei erg zacht ( te zacht) worden en brokkelerig.

ik had de auto gewassen en niet afgedroogd, en icm mothers detailerspay gekleid.
Ik heb weleens eerder met enkel water gekleid en dit ging toen prima , ook weleens met alleen detailerspay met een afgedroogde auto en dit ging eveneens prima.
de buitentemperatuur kon het probleem niet zijn aangezien het half 11 's avonds was.

Iemand een idee waaraan het gelegen heeft? ben heel benieuwt waar ik de oorzaak kan vinden namelijk.

Ik gebruik de Mothers klei alleen met de Dodo juice Born Slippy.
Tussendoor spoel ik de klei af in een beetje water.
Dan schud ik het goed droog, en weer verder.
Nog geen problemen gehad.

Wel merk je dat koude omstandigheden zowel de kleverigheid als de flexibiliteit beinvloed.
Foto is van het afspoelen gedurende een hele auto kleien.

Hans

dat klei niet tegen water zou kunnen kan ik maar lastig begrijpen.....waar denk je dat de kleivloeistof voor het grootste gedeelte uit bestaat ;)

maar meerdere auto's met hetzelfde stuk klei?
klei begint te kleven als het "op" is

Dit was een nieuw stuk klei.
Dat het aan het water kan liggen kan ik daarom moeilijk geloven aangezien het de keer dat ik alleen water gebruikte wel goed ging.
ook viel de vervuiling mij mee, heb meerdere keren gehad dat de klei zwarter was, en wel in een normale plak te gebruiken was.
Ik moest nu voor de onderdeuren echt eeen klomp gaan maken om de klei bij elkaar te houden, voelde ook lang niet zo effectief meer.
Volgende week ga ik de andere helft van het bewuste stuk klei gebruiken , kijken of het dan wel goed gaat. Misschien dat ik met een maandag ochtend klei temaken heb?

als ik eraan denk zal ik vanavond een foto maken van de vervuiling naast een schoon stuk klei

Zo nu en dan hoor je dat klei (willekeurig merk) brokkelig wordt, het moet te maken hebben met externe omstandigheden. Klei wordt geproduceerd in duizenden batches en als er dan 4 stukken klei daarvan brokkelig worden, dan is de kans op een externe factor groter dan op een productieprobleem.

HaroldV zei:
dat klei niet tegen water zou kunnen kan ik maar lastig begrijpen.....waar denk je dat de kleivloeistof voor het grootste gedeelte uit bestaat ;)

Ik zal zeker niet zeggen dat het perse de oorzaak is, maar:

Kraanwater is stroef en bevat kalk. Kleivloeistof is glad en is normaal kalkvrij (tot je het 1:1 verdunt) dus er zit wel een belangrijk verschil in.

Tim zei:
Zo nu en dan hoor je dat klei (willekeurig merk) brokkelig wordt, het moet te maken hebben met externe omstandigheden. Klei wordt geproduceerd in duizenden batches en als er dan 4 stukken klei daarvan brokkelig worden, dan is de kans op een externe factor groter dan op een productieprobleem.

Ik zal zeker niet zeggen dat het perse de oorzaak is, maar:

Kraanwater is stroef en bevat kalk. Kleivloeistof is glad en is normaal kalkvrij (tot je het 1:1 verdunt) dus er zit wel een belangrijk verschil in.
ik snap je gedachtegang , allen verklaard dat nog niet waarom het goed gaat als ik constant een zachte straal van de tuinslang gebruik , en het niet goed gaat wanneer je de auto niet afdroogd en dan met detailerspray aan de gang gaat.

Ik vond de klei van zichzelf ook wel zachter dan de vorige keren , maar ik dacht dat dat kwam doordat de algehele temperatuur hoger was dan de vorige keren.
Voor volgende week zaterdag ga ik het weer testen.

Kleien met water kan voorzover ik weet alleen met Bilthamber klei (word daar zelfs aanbevolen) Zelf gebruik ik daar dan alleen nog gedemineraliseerd water voor (DA Kruidvat trekpleister onder € 1,- per liter)

Daar verdun ik ook al mn vloeistoffen mee (APC LT Wheelbright enz)

je kan ook water bewaren uit je condensdroger deed ik voordat ik mn waterontharder had aangeschaft,ik verdun alleen maar met kalkvrij water dus,heb wel eens last gehad dat de klei aan mn handen blijft plakken!!!!