• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien en een nieuwe auto

Vailen

Detailing addict
12 jul 2012
68
65
39
Bodegraven
Hallo allemaal,

ik heb een vraag mbt Kleien ik heb de Meguiars Smooth Surface Clay Kit aangeschaft voor mijn nieuwe Nevada witte Seat Ibiza.
Nu is mijn vraag moet ik hem ook polijsten als ik hem heb gekleid heb gaat hier om een auto van 3 weken oud?

Grt
Vailen

Moeten is een groot woord, nabehandeling met een paintcleaner en afwerken met een wax/sealant is een mooi stappenplan volgens mij

schrik niet van de vuil die je met kleien verwijderd. de eerste keer (auto 1 maand oud) was bij mij het ergst.

en veel vloeistof gebruiken, dan is de kans dat je "moet" polijsten het kleinst. maar het is vooral persoonlijk.

Bij een nieuwe auto zal polijsten ngeen noodzaak zijn, maarja; dat ligt aan de staat van je lak. Misschien is kleien en afwerken met wax ook prima!

ik zou de lak behandelen met iron-X of wassen met de soap gel.
kleien zal daarna niet tot nauwelijks nog nodig zijn bij een nieuwe auto.

Zoals Harold zegt, als je op een nieuwe auto Iron.X gebruikt dan heb je naar schatting 99% van de vervuiling te pakken. Kleien doen wij meestal nog wel uit voorzorg, maar er komt zelden iets noemenswaardig vanaf.

toch 2x een auto van 1 maand oud gewassen en vond de vervuiling toch wel noemens waardig. (was eigenlijk best verbaast) misschien heeft het te maken met de behandeling van de garage:weetniet
Maar zou de aanslag op de klei van die behandeling komen?
Worden de nieuwe auto's bij jullie nog vooraf door de garage gedaan, Tim?

Nu zou ik mijn auto laten leveren zonder een schoonmaak/ poets beurt.

Gister even snel bij Carclean langs geweest en even een fles Iron.X gehaald dus daar ga ik hem morgen eerst maar eens mee behandelen en kijken hoe dat uit pakt.
Zal er gelijk foto's van maken :)

Je gaat er van verschieten. Tijdje terug ook mijn nieuwe wagen (2 dagen ervoor afgeleverd) met iron-x behandeld.
Zelfs met de zwarte metallic lak, zag de auto nog enorm paars van de iron-x.

Ben overigens wel benieuwd wat de dealer heeft aangegeven allemaal gedaan te hebben bij de afleverkosten. De ene garage rijdt snel door een wasstraat en de ander een behandeling. Heb jij iets speciaals aangegeven?

P.s. Mooie auto erbij hier in Rdam! :cool

Zo vandaag de auto behandeld met Iron.x bij deze het resultaat:

IMG_7404.webp

IMG_7405.webp

IMG_7406.webp

IMG_7407.webp

IMG_7408.webp

En Dan het eind resultaat:

IMG_7409.webp

IMG_7410.webp

IMG_7413.webp

IMG_7411_001.webp

Mooie Ibiza hoor, die facelift is echt netjes. Ook het resultaat van Iron-X op lak en velgen blijft het goed doen. :cool

Ik zou de auto toch al beschermen met een Sealant en/of Wax moet ik zeggen. Wanneer je auto nu nog zo mooi is als de foto's doen geloven, dan loont het dat te beschermen.
Met een Wax voorkom je geen krassen, maar je werkt aanhechting van vuil wel lekker tegen.

p.s. Mooie auto.