• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien met vloeibare klei?¿?

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.992
193
47
Den Haag
Naar aanleiding van wat forumlid ammerlaender zei:
ammerlaender zei:
... Vandaag mijn A2 gewassen mit Surf City Shampoo ...
ben ik verder gaan spitten op het www naar dit spul. Vindt het altijd wel leuk om te zien wat er allemaal is ...

Op de site terecht gekomen, kwam ik het volgende goedje tegen:
[mod]Commerciele links zijn niet toegestaan[/mod]
Als ik het dus goed begrijp,. heb je géén brok klei meer nodig om de wagen te ontdoen van allerlei vervuiling.

Het enige wat nodig is, is een

Beyond Clay makes a clay bar obsolete. Just use a low-speed buffer, and Beyond Clay does everything a clay bar does plus so much more:

- Removes surface contaminants
- Removes overspray
- Removes surface oxidation
- Removes swirl marks
- Removes light scratches
- Deep cleans and polishes paint
- Restores faded paint to original gloss

Hét ei van Columbus of ...? :weetniet
 
Hm..Ik weet niet of het echt zal doen wat een klei doet.
Had er ook nog nooit van gehoord.:weetniet
 
Interessant! Lijkt mij overigens wel een erg "alles in 1 product". Iemand hier die ervaring hiermee heeft? Ben wel erg benieuwd.

Groet,
 
Turtle had ook liquid claybar, werkte bij lange na niet zo goed als klei.
 
Er is een test geweest op een detailingforum van normale klei en de turtle liquid claybar.... conclusie: marketinggimick, doet niet veel, het maakt je lak glad, maar dat is schijn, het verwijderd vrijwel geen contaminaties.
Vloeibare klei... en dan is doorzichtig... ben ik de enige die dat vreemd vind??
 
nicknameless zei:
- Removes surface contaminants
- Removes overspray
- Removes surface oxidation
- Removes swirl marks
- Removes light scratches
- Deep cleans and polishes paint
- Restores faded paint to original gloss

Het lijkt alles te kunnen, daarom geloof ik er niet in.
 
Alle producten heten Beyond ! Dus Beyond Clay, Beyond Tyre Shine enz enz. Je hebt dus alle producten nodig om alle verontreinigingen te lijf te gaan ! Wat een produkt !!!!! Dat is toch altijd zo ????

ONE STEP BEYOND !!
 
inderdaad had/heeft Turtle het ook; zag het staan in Florida.

heb er geen vertrouwen in, en waarom zou je?
 
Even dit topic onder het stof vandaan halen.
Een kennis van mij wil zich inlaten met de spullen van Surf City Garage en heeft mij als hobbydetailer om raad gevraagd.
Ik ken het spul niet, dus kan daar weinig/niets zinnigs over zeggen.
Ik heb de website van hun bekeken en hun filmpjes gezien, maar de eerste indruk was niet geweldig.
Lijkt mij niet echt boven het niveau van Turtle uit te komen, zeker als ik kijk hoe dik ze het erop smeren :confused:
Kan iemand mij er meer over vertellen?
 
Ik ben een beginner, dus in beginnerstermen;

Clay haalt vervuiling weg door die te vangen in de clay zelf.
De clay hoort het vuil te raken en (door de lube) juist niet de lak.
De vuile clay vouw je dubbel.

Dat is dus een volstrekt andere manier van werken dan dat de de vervuiling oplost / afbreekt.
Met een vloeistof (dun of dik) en vervuiling samen kan niets anders ontstaan dan een vervuilde vloeistof (dun, dik of stoffig)

Met een oude Turtle kan je ook allerlei vuil loskrijgen.
Moet je alleen super voorzichtig zijn dat je met dat vuil niet aan het vernielen gaat.
Maar dat geldt voor zoveel dingen, vuil is niet je vriend als je geen krassen wilt.

Hans
 
De vloeibare klei is niets anders dan een pre-wax cleaner, maar de rest van de producten kan ik niets over zeggen.

Sorry, ik was niet duidelijk genoeg met mijn vraagstelling, ik bedoelde ALLE producten van SCG.
 
Voorbeeld;

Nano Seal & Nano Shine. "Contains Petroleum Distillates"

Er zijn er genoeg zonder peut.
Petroleum destillaten stinken en moeten uitdampen.
Tegenwoordig zijn er voldoende producten op waterbasis.

Hans