Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen op het forum, om te kijken welke producten ik nodig heb om mijn auto te wassen en te poetsen. Ik was er altijd van uit gegaan wassen en dan even poetsen (standaard poetsmiddel) en klaar. Maar ben er al achter dat er meer bij komt kijken
Ik heb mijn auto nog maar maar een maand kwam glimmend uit de showroom vorige week handmatig gewassen met de middelen welke ik nog had (niet de goede spullen, spons zeem en wasmiddel van de action
) Na het wassen glom de auto weer mooi maar na 1 regenbui zie je allemaal water kringen. Tevens zie ik op de motorkap wat lichte strepen, vermoed van de wasstraat. Ik heb de volgende zaken al in mijn winkelmandje zitten:
Monello - Monello Basic Wash Kit
Meguiars - Smooth Surface Clay Kit
Rain-X - Rain-X - 200ml
Maar ik weet niet zo goed wat ik na het kleien moet doen. Kan ik gelijk gaan waxen of is het verstandig om te polijsten om de lichte strepen weg te halen?
Ik heb wel een poetsmachine, maar dit is zo'n goedkope machine van de praxis (zie afbeelding) neem aan dat dit niet echt werkt
Dus ga handmatig poetsen. Heeft iemand tips wat ik handmatig kan doen naar het kleien?
Monello - Monello Basic Wash Kit
Meguiars - Smooth Surface Clay Kit
Rain-X - Rain-X - 200ml
Maar ik weet niet zo goed wat ik na het kleien moet doen. Kan ik gelijk gaan waxen of is het verstandig om te polijsten om de lichte strepen weg te halen?
Ik heb wel een poetsmachine, maar dit is zo'n goedkope machine van de praxis (zie afbeelding) neem aan dat dit niet echt werkt