• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kleien

a1970

Detailing addict
12 jan 2009
46
52
Zatermiddag, en geen klei meer wil toch even wat doen aan de voorkant van de auto.
wat kan ik anders gebruiken.=-o
 
Huh?
Ik snap je vraag niet :weetniet

Wil je kleien, maar dan zonder klei?
Wil je iets anders doen dan kleien?
Zoek je een vervanging voor klei?
Of wil je gewoon wat doen aan de voorkant van je auto, maar vraag je je af of je eerst moet kleien (wat dus niet kan omdat ie op is)?
 
ParaNoya zei:
Huh?
Ik snap je vraag niet :weetniet

Wil je kleien, maar dan zonder klei?
Wil je iets anders doen dan kleien?
Zoek je een vervanging voor klei?
Of wil je gewoon wat doen aan de voorkant van je auto, maar vraag je je af of je eerst moet kleien (wat dus niet kan omdat ie op is)?

Zoel een vervanger voorde klei zitten wat hardnekkige vlekken van voor op die ik er niet af krijg,
gisteren teruggekomen uit Duitsland, denk dat het de eerste duitse ***vliegen zijn.
 
Niet blij zonder klei... :D

Maar zonder gekheid, een paar oude theedoeken goed nat maken met warm water en die een uurtje op je motorkap leggen, weekt het grootste gedeelte er al af.
Daarna lekker wassen...

Heb je toch nog iets nuttigs gedaan :-b



meuh
 
kootje zei:
Niet blij zonder klei... :D

Maar zonder gekheid, een paar oude theedoeken goed nat maken met warm water en die een uurtje op je motorkap leggen, weekt het grootste gedeelte er al af.
Daarna lekker wassen...

Heb je toch nog iets nuttigs gedaan :-b



meuh
Precies. Idem voor aangedroogde vogelpoep.
 
kootje zei:
Niet blij zonder klei... :D

Maar zonder gekheid, een paar oude theedoeken goed nat maken met warm water en die een uurtje op je motorkap leggen, weekt het grootste gedeelte er al af.
Daarna lekker wassen...

Heb je toch nog iets nuttigs gedaan :-b



meuh

Nou bedankt voor de tip, maar er is geen andere mogenlijkheid voor klei, gewone klei????
ben voor het eerst begonnen met wat verder te gaan dan standaard wassen en wax.
alle tips zijn welkom
 
Gebruik geen gewone klei ,dit is echt niet hetzelfde als detail-klei.
Klei is iets aparts ,heb nog nooit gehoord van iets anders wat dit zou kunnen vervangen ,heb je al eens een paint-cleaner geprobeerd..?
 
Idd, nieuwe klei bestellen...

En ik zou zelf ook ff wachten met paint cleaner, ander heb je kans dat je harde vuiligheid over je lak staat te wrijven.
(enneeh, natte handdoeken doen het prima voor vliegenlijkjes en birdshit...)



meuh
 
Inderdaad een warme doek erover leggen zodat de meeste vliegjes doorweekt eraf komen.
De rest van de hardnekkige vliegjes kan je voorzichtig eraf borstelen met een zachte kwast of met de washandschoen.

Wat ook wel eens helpt is een panty (een oude van je vriendin ofzo) om een sponsje te doen en zachtjes over de vliegen te wrijven nadat je deze hebt nat gespoten.
Vliegenspray van de Halfords schijnt ook goed te helpen… Weet niet wat het met je waxlaag doet :weetniet

Als je de auto goed onderhoud met zo nu en dan een verse waxlaag, zal je veel minder last hebben van ingevreten vliegjes, want ze krijgen nauwelijks de kans om zich te hechten aan de lak.
Ik merk in ieder geval sinds ik de auto regelmatig onderhoud, dat de vliegjes bij het wassen er makkelijk af komen :ja

Succes