• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien

RubenS

Detailing trainee
4 jun 2024
19
45
40
Vlaanderen
Kleien op de oude manier met de blokjes klei, of met een klei-handschoen? Heb nog nooit een klei-handschoen gebruikt, lijkt me veeeel makkelijker en sneller te zijn, maar is dit even goed?

Heb je wel ervaring met gewoon kleien (dus pannekoekjes kneden, en dichtvouwen als het oppervlak vuil is)?
Snelheid bij kleien is (behalve van de vierkante meters) ook afhankelijk van de mate van vervuiling, een auto die de laatste paar jaar al eens gekleid is, of vrij nieuw is zo gekleid. Een auto met veel hardnekkige vervuiling vraagt veel tijd om deze goed te kleien.

Persoonlijk geen voorstander van kleihandschoen: vrij duur, niet sneller en je kunt het oppervlak niet verversen zoals bij een kleiblok (dus meer kans op marring of andere kleine lakschade door het kleien). Als je op het forum zoekt zul je ook wisselende ervaringen zien van kleihandschoenen.

• Leuk
Reacties: RubenS
Ik heb t zelf nooit een claymitt geprobeerd, maar weet van een aantal ervaren detailers die het wel geprobeerd hebben, en eigenlijk vrij snel weer terug naar gewone klei zijn gegaan. Voor iemand waarvoor kleien nieuw is, kan ik me voorstellen dat gewoon kleien enger lijkt dan een claymitt.

Hier een topic over de ervaring met zo'n mitt. Je kunt zelf ook zoeken in het forum, of clay mitts in de webshop bekijken en kijken wat de reviews zeggen.

• Leuk
Ikzelf denk dat je met een clay bar preciezer kan werken en werkt voor mij persoonlijk snel genoeg ,ik heb ooit een clay doek gehad maar heb deze weggegeven dacht ik,wellicht handig als er een auto op mijn pad komt die jarenlang niet is gedetaileld want ik denk dat je in zo’n geval wel wat tijd kan winnen.
Maar voor mezelf kom ik toch terug op een ouderwets stukkie clay.

• Leuk