• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klein apc probleempje...

lws009

Detailing rookie
17 apr 2014
5
0
Hey allen, Ik heb een tijdje geleden mijn interieur gereinigd met meguiars APC. Alles goed zoals op de verpakking stond, spuiten op het oppervlak en nadien alles mooi wegwrijven. Zo gezegt zo gedaan... Nu merkte ik nadien op dat er wat apc tussen kiertjes van het interieur zat en er achteraf is uitgelopen met dit als resultaat:
hahupaja.webp
5y7egehe.webp
Nadien las ik ergens dat je best het product op een doek spuit en zo het op het oppervlak aanbrengt maar ja, ik zat al met de gebakken peren. Op het meguiars forum zeiden ze me om met meer apc erop te doen het wel wegtrekt maar dat lijkt dus niet te werken... Weten jullie misschien een oplossing voor dit afschuwelijk probleem? Groeten, Michiel Sent from my GT-I9505G using Tapatalk

Dit kan lastig worden, maar mijn eerste reactie zou met water zijn en niet opnieuw met APC. Begint het niet opnieuw te schuimen als je het nat maakt en met een borstel erover gaat? Daarna zou ik kijken wat een dressing doet zoals de PB Natural Look. Hierdoor kan je het misschien "losweken".

Daarom gebruik ik bijna nooit meer APC in het interieur. Ik heb de beste ervaringen met Monello Perfetto Detailer Spray, met name om de reinigende functie.

Hhmm, van zo gauw ik kan zal ik al eens de water truuk uitproberen in de hoop dat dat het al wat beter maakt. Mij was vroeger gemeld dat apc ideaal was voor het interieur, blijkbaar niet dus... Weer een lesje bijgeleerd :) Sent from my GT-I9505G using Tapatalk

Apc kan inderdaad voor het interieur maar voldoende verdund. En ik ga er meestal onmiddellijk met een natte doek met enkel water over. Bovendien zijn er veel andere interieur reinigers die veel milder zijn. Ik pak nog enkel Apc voor het interieur bij zware vervuiling. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk