• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine backingplate voor de AEG rotary

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Op bij cc meeting in bergschenhoek een hele tijd terug de 'Lake Country 2,75 inch Velcro Backing Plate' gekocht en thuis aangekomen bleek dat deze helaas niet past op mijn AEG rotary. De schroefdraad op de rotary valt als het ware helemaal weg in de plate. Nou ben ik op zoek naar eentje die wel past. Tim zou een tijd terug hiervoor kijken maar gezien het feit dat ik hier nog niks over heb gehoord zal het nog niet gelukt zijn.

Iemand met AEG die weet waar ik zo'n kleine backingplate kan uithalen die wél past?!
 
Is dit dan andere draad (Amerikaans)..?

Er bestaan adaptors voor ,maar waar..:weetniet
 
lijkt mij niet ideaal zo'n adaptor, neem aan dat je zo min mogelijk schroefverbindingen wil aan je machine en dus minder kans hebt dat die los schiet
 
Schroefdraad is op zeker M14. Dit is een zo goed als standaard voor de meeste machines zoals haakse slijpers en poetsmacines (rotary).

Even gezocht voor je op de site van AEG

Diameter mm 150
Hoogte mm 25
Artikelnummer: 4932373161

Elke AEG dealer bij je in de buurt kan deze bestellen of heeft deze misschien op voorraad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oplossing :idee Zelf kleiner maken.

Zelf ooit gedaan bij de backingplate van een Ferm rotary. ;)

Stap1
Monteer de backing plate en teken em af iets kleiner dan een pad
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Stap 2
Neem een stanleymes, zet deze op de afgetekende lijn. Zet de machine aan op een niet te hoog toerental totdat je door de plate heen bent.
Hou het stanleymes goed vast :!:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Stap 3
Backing plate klaar!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Backing plate is iets kleiner gemaakt om te voorkomen dat je niet met de plate tegen de auto aan komt.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Mooi opgelost Patrick...

Maar m.i. moeten er verloopstukken te krijgen zijn bij de (professionele) vakhandel. Geen DHZ winkels, maar zoiets als www.vimeta.nl in Amsterdam wellicht. Zal niet speciaal voor deze toepassing zijn, maar als je vraagt om een verloopstuk van ? naar M14 moet dat wel te krijgen zijn.
 
Voordat je je een breuk zoekt naar een verloop, controleer dan eerst of er geen braampje, oxidatie, roest aan het schroefdraad zit.
Even met een 'zacht' staalborsteltje schoonmaken en eventueel een likje vet erop.

Een van de weinge onderdelen die standaard zijn is de schroefdraad, ongeacht het merk machine.
 
het is dat het voor een rotary is, als het voor een excenter of dual was geweest had ik je er zo 1 kunnen draaien op het werk
reden dat ik het niet voor een ratory kan: hele oude draaibank, officieel afgekeurd, maar nog wel in gebruik
is niet recht mee te draaien, dus krijg je er een slinger in
 
op het Meguairs forum kun je de moderator evert contacten. evert werkt bij een machine groothandel en heeft al aan vele mede forum detailer een AEG verkocht. hij zal dan ook alle spullen kunne leveren;)
 
goku3 zei:
op het Meguairs forum kun je de moderator evert contacten. evert werkt bij een machine groothandel en heeft al aan vele mede forum detailer een AEG verkocht. hij zal dan ook alle spullen kunne leveren;)

* Kuch, ahum, kuch * :-&

Ik kan het ook leveren.... ;)

Denk alleen niet dat het de moeite waard is. Bestellen, opsturen enz.

Kan Xizer het net zo goed zelf bestellen in de winkel, of misschien heeft een dealer een kleinere plate op voorraad. :ja

Ik weet dat Festool een kleinere backingplate verkoopt. 70mm met M14 schroefdraad.

Diameter: 70mm
Hoogte: 20mm
Gereedschapspindel M14
Verpak.inh.: 1
Prijs incl. BTW 28,68 EUR

thumb_se_pt_488337_z_01a.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oeps...stap ikweer op tenen...huhummm u kunt deze onderdelen bij de diverse forum members bestellen als deze bij een gereedschappen winkel/ groothandel/dan wel anders....:D


sorry kerel;)
 
Volgens mij heb ik Evert dit ook al eens gevraagd en kon hij ook niet kleiner dan de 5.5 die ik ook bij hem heb gekocht krijgen. Ik heb eigenlijk niks van een schuifmaat hier thuis dus uitvogelen wat de precieze maat van die draad is wordt ook lastig. Weet iemand welke maat de draad van de 2.75'' velcro backing plate van CC is?
 
Xizer,

Nogmaals, de meeste merken, zo niet allemaal, gebruiken M14 als standaard maatvoering.

En lees mijn eerder post nog eens door. Daar zie je dat Festool een kleinere 2,7 inch (70mm) backingplate met schroefdraad M14 verkoopt.

Het is dat je niet in de buurt woont, anders had ik je graag uitgenodigd op m'n werk om naar je machine te laten kijken.

Groeten,
 
nicknameless zei:
Xizer,

Nogmaals, de meeste merken, zo niet allemaal, gebruiken M14 als standaard maatvoering.

En lees mijn eerder post nog eens door. Daar zie je dat Festool een kleinere 2,7 inch (70mm) backingplate met schroefdraad M14 verkoopt.

Het is dat je niet in de buurt woont, anders had ik je graag uitgenodigd op m'n werk om naar je machine te laten kijken.

Groeten,

Dat wil dus zeggen dat Tim me óf een niet-standaard maat schroefdraad in de backingplate heeft verkocht, óf de AEG een afwijkende maat heeft. Ik zal deze week wel eens proberen erachter te komen welke van de 2 het nou is! ;)