• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine bruine vlekjes op het polyester front caravan

Lexusfreak

Detailing rookie
9 nov 2008
850
0
Op het caravan forum werd onderstaande vraag gesteld, hier iemand die er een oplossing voor heeft...
Ik zou geneigd zijn om te gaan kleien. maar zo goed ben ik ook nog niet thuis in de producten.....

Hallo, toen ik mijn caravan uit de stalling haalde deze week zat het voorfront vol met kleine bruine vlekjes met een klein donker puntje in het midden. Wegpoetsen met autowas of wassen met 123 gaat gedeeltelijk. Er blijft een lichtbruin vlekje achter.

het lijkt wel of het in de coating van het front zit.
Ik heb nog eens verder gezocht en het lijkt op vliegroest. Kleine metaal deeltjes die op het front zijn gekomen waarna een bruine roestplek achterblijft. De donkere puntjes zijn waarschijnlijk metaal deeltjes die nog weg te poetsen zijn maar daaronder zitten roestvlekjes.
 
'poetsen' met 'was' zal weinig opleveren omdat was alleen een beschermende werking heeft en niet reinigt. Wat ik zou doen:

Front kleien met een milde klei. Grote kans dat die puntjes er dan vrij eenvoudig afvliegen. Maar wanneer deze caravanner een wat minder gevorderde detailer is, kun je 'm ook adviseren om een cleaner op te brengen. Step 1 van Meguiars of Poorboys SSR1. (werkt heel mooi met een witte pad). Als dat niet lukt kun je een sterker spul kiezen bijvoorbeld SSR2.5.

Ik heb het front van mijn caravan vorige maand gekleid. Je weet niet wat je ziet; het wordt superglad en ik weet het: het is de eerste keer best wel een beetje 'eng' om te kleien, maar geloof me, een kind kan de was doen. Het is heel eenvoudig en het resultaat is verbluffend.
 
Zover ik weet is hij totaal onbekend met detailen......dus ik ga hem gewoon adviseren om zich bij tim te melden... en jouw advies erbij vermelden Dank je wel.

Hij heeft een chateau, volgens mij hebben die een glad front.
Mijn hobby (nu 1 jaar oud) heeft een geprofileerd kunststof front kun je die ook kleien ????
 
Klinkt heel stom: maar is het geen spinnenpoep? vaak onder een web(je) van bijv een hooiwagen, ligt op de grond eronder vaak ook bruine vlekjes... in mijn ogen spinnenpoep :-b

Probeer eerst maar eens weg te kleien :)
 
na enkele dagen was onderstaand zijn oplossing:

Hallo, bedankt voor de reacties. Ik heb het afgelopen weekend geprobeerd met Hagesan Blue, dat is kalk en roestvlekken verwijderaar, resultaat nul.

Daarna met AutoGlym Paint Renovator. Vlekken zijn verdwenen. Hiermee kon ik ze met wat zweetdruppeltjes eraf poetsen.
De zwarte puntjes waren ook niet het probleem die waren er zo vanaf, de achterblijvende bruine roestvlekjes wel. Maar die zijn er nu ook vanaf en het caravan front voelt weer superglad.

gr,
Rob
 
Lexusfreak zei:
het lijkt wel of het in de coating van het front zit.
Ik heb nog eens verder gezocht en het lijkt op vliegroest. Kleine metaal deeltjes die op het front zijn gekomen waarna een bruine roestplek achterblijft. De donkere puntjes zijn waarschijnlijk metaal deeltjes die nog weg te poetsen zijn maar daaronder zitten roestvlekjes.

Klinkt als slijpspetters, wellicht iemand in de buurt met een slijptol aan de gang geweest? Deze spetters vliegen echt meters ver weg en geven inderdaad een zwart (metalen) stipje. Na verloop van tijd komt er rond die stip een roestplek.
 
Dat had ik ook geopperd op het Caravan forum.....maar nee dat kon niet zei hij ;)
toch denk ik dat het dat moet zijn geweest.....maar ik heb heel die caravan niet gezien, dus kan dat ook niet met 100% zekerheid zeggen