• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine (diepere) kras en 'steenslag'schade

Lennertt

Detailing rookie
24 aug 2015
6
0
Ik heb een auto met wat inperfecties. Het meeste kan er uit gepolijst worden, maar bij eentje heb ik mijn twijfels. Graag jullie ervaring als dit mogelijk is, of hoe dit aan te pakken. EDIT: foto's verwijderd wegens onduidelijk.

Kleine kras:
Dit is een kras van een halve cm à 1cm en ongeveer 1mm dik. Hij is te voelen met de nagel.

Ik veronderstel dat dit opgevuld moeten worden, of is het mogelijk deze er ook uit te polijsten?

Steenslagschade:

Deze dacht ik aan te pakken met deze techniek:

Iemand hier ervaring mee?
 
Hey Lennert,

Ik moest op je foto's wel even goed zoeken welk defect je nou bedoelde. Ik zie namelijk wel meer krassen en dergelijke.

Een tip voor wanneer je foto's wil maken van de lak en niet wat er in de reflectie te zien is; Leg iets OP de lak, dan stelt de lens zich scherp op de lak zelf.


Ik kan het op de foto niet héél goed beoordelen.

De kras is wit en zou dus behoorlijk diep kunnen zijn, maar je zou zelf is kunnen voelen met je nagel of dit diep is.
Mocht dit niet zo zijn, is het misschien te verhelpen met polijsten.

Is het diep, dan zal je dit misschien met een lakstift moeten aantippen zoals in je filmpje.


Ik zou ook even de reacties van anderen afwachten.


Greetz
 
Hoi Lennertt Ik heb in Juni dezelfde techniek toegepast als die van AmmoNYC. Laagje voor laagje aanbrengen en drogen met de föhn. Mijn motorkap had ook aardig wat steenslag. Helaas geen foto's van vooraf omdat ik te enthousiast was. Alleen tijdens het schuren. Hier geschuurd met P3000
fd431299c2c87c1eb096afc7106add28.jpg
857967b6a3a7517adb64987426740907.jpg
47638b054fc6c659d5653e1f4bdc24d8.jpg
En hierna gepolijst met de rotary - oranje Hex pad - Menzerna PF2500.
44c4944e409a9da3002005d068296e86.jpg
8bdbee6da2ce96ffd5583e6328204cad.jpg
944fb2d1584a48b0e53ac20f3652e64d.jpg
Het belangrijkste is geduld, een vaste hand en een lak dikte meter als je gaat wetsanden.
 
tembaco, ziet er heel goed uit!

Met welk hulpmiddel heb je de schade gevuld? Naald, tandenstoker, ...
Heb je enkel met 3000 geschuurd, of opgebouwd?

Een lakdiktemeter is inderdaad wel wat veiliger! Is er ergens waar je deze aan een redelijke prijs kan kopen?
 
Een heel dun hobby kwastje. Van mijn vrouw geleend, is een kwastje voor kunstnagels. Zal er vanavond een foto van maken. Deze zijn ook bij de betere hobby zaken te koop. Van modeltreinen of iets dergelijks. Laagje voor laagje vullen tot er een klein kopje op zit. Hierna heb ik alleen 3000 nat geschuurd en sommige met 2500 maar dit gaat erg snel! Dus kijk goed uit! Lak dikte meter kan je bij diverse bedrijven en detail bedrijven kopen.
 
Prima!

Is het aan te raden de auto eerst te polijsten (wassen, kleien, polijsten, wax) en erna de kras en steenslag wetsanden en terug op die plaats polijsten. Of eerst de kras opvullen en wetsanden en dan de auto volledig onderhanden nemen?
 
De te behandelen panelen wel eerste wassen, kleien, drogen en ontvetten met alcohol. Daarna opvullen. Omdat ik het opvullen verspreid heb in meerdere dagen heb ik op mijn motorkap een waterless wash gebruikt. (Daarna kreeg die toch zijn late zomerprep en dus een volledige 5 stappenplan).