• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine harde spots

etwoss

Detailing trainee
29 dec 2019
20
25
Oss
Hoi

Ik zie vaak minuscule kleine spots op de lak, met mijn nagel niet los te krijgen.
Kleur, op witte auto, oranje.

Welk middel lost deze spots los?

Eric
 
Hoi

Het zit soms op auto's die ik krijg om te polijsten. De laatste, een wittem, waarbij dit dus extra opviel, staat inderdaad vaak onder een boom.
Het is in ieder geval geen teer. Plekjes zitten zowel op dak , motorkap als op de zijkant

Eric
 
Als je zeker weet dat het hars is dan is Valma harsverwijderaar een optie ,laatst had ik plakkerige plekken op mijn lak en die kreeg ik goed weg met Gyeon Tar ik vermoed dat het boomsap was maar zou niet weten waar ik dat opgelopen zou kunnen hebben want de auto staat bijna nooit onder bomen. Afijn het is weg...
 
Zulke spots zijn inderdaad vervelend om te verwijderen. Heb je eerst een emmer met heet water, autoshampoo en spons geprobeerd? Als die niet lukt, kun je ook WD40 toepassen. Dit gebruik ik, wanneer het om boomhars of dennehars gaat. Een detailingspray met erna een speciale reinigingsklei kun je ook toepassen.