• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleur foam, iemand ervaring?

DetailingDutch

Detailing trainee
21 sep 2021
73
40
Hallo,

Ik heb gisteren mijn auto gefoamed met watermelon(cg) met daarin wat Cb van Koch-chemie. Het leverde mooie plaatjes op, want de auto was helemaal blauw in foam. Echter was de auto niet te onderscheiden van mijzelf, aangezien ik ook als een soort smurf naast mijn auto stond na het foamen.

Iemand ervaring met Cb van KC? Zo ja, ook de ervaring er mee dat dit enorme vlekken veroorzaakt? Mijn oprit ligt nu een blauwe waas overheen. Heb ik iets verkeerds gedaan, teveel product? Hoeveel adviseren jullie?
 

Bijlagen

  • 20240717_190437.jpg
    20240717_190437.jpg
    478,3 KB · Weergaven: 20
Er zijn op dit forum wel vaker discussies geweest dat gekleurde foams vlekken achter (kunnen) laten. en dat het gigantisch afgeraden word op wite auto's om die specifieke reden.
Daarbij voegt de kleur 0,0 toe. sterker nog. met witte foam kan je vervuiling zien en dus zien dat het werkt. gekleurde foam is leuk om te zien. maar je ziet de vervuiling niet meer...

Dus mijn advies is, geen kleurtjes gebruiken...
 
Geen idee, ik heb zover ik weet niets meer van beide merken, maar ik mag hopen dat de fabrikanten dit ook wel getest hebben.
Die kleurtjesfoam was een tijdje geleden wel even hip, maar m.i. voegt het niets toe aan het effect van de foam. Misschien dat het wat extra belletjes van de buurt richting instanties oplevert (geheel ziet er wat chemisch uit en dat triggert nogal eens wat mensen).
Als je met foamen overigens zelf ook helemaal onder zit, doe je denk ik toch iets niet helemaal OK.
 
@Soepergrover ja dat kan. Maar ik stond aan 1 kant van de auto ongeveer 20cm van de auto verwijderd omdat hij dicht bij de muur stond, dus kon niet verder weg staan aan 1 kant. Daarbij stond er ook nog een windje...Dan raad je het wel;) Gelukkig mag je bij ons zelfs gewoon op straat je auto wassen. Er wordt hierover niet gesproken in de APV.
 
Er is nog een belangrijke reden om het niet aan te bieden, stel iemand heeft hagelwitte stenen op de oprit en na gebruik van de foam stenen met een blauw/roze/groene gloed. Dat wil je echt niet. Bovendien vinden je buren het meestal geen knaller omdat het er ontzettend chemisch uit ziet. Wat het overigens niet hoeft te zijn maar je wilt echt niet de lokale handhaving aan je deur en mag je uitleggen of het wel of niet veilig is om te gebruiken.
Dat je mag wassen op straat betekent niet dat je zomaar alles het riool in mag laten lopen.
 
Ik heb ooit eens Deturner Fluo Foam 33 gebruikt en de buren dachten dat het koelvloeistof o.i.d. was.
Je hebt een hoop uit te leggen aan handhaving of politie als die langs komt...


20220826_183234.jpg


Het is leuk als gimmick maar het draagt echt 0,0 bij aan de reiniging.
 
Blijft ook hangen tussen je deurrubbers etc. Absoluut geinig om te zien maar veel te veel haken en ogen aan zoiets.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless