• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleurverschil niet weg met oranje pad en Monello Mezzo

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
Hallo allen,

Ik heb vanmorgen mijn bestelling van CC binnen gekregen.
Helemaal top en mega snel. Echt super. Zelfs de Iron.X Cleaner zat er bij terwijl op de site staat dat die nog niet leverbaar is. Dus echt top service. Dat ten eerste.

Ik heb alleen nog wel een vraag. ik heb op mijn gele punto redelijk kleur verschil omdat ik de zwarte plastic stoot strips aan de zijkant heb verwijderd. Nu krijg ik dat kleur verschil niet weg met de oranje pad en Mezzo. Doe ik dan iets verkeerd? Te kort er op of iets dergelijks? Of is het middel gewoon niet sterk genoeg?

Alvast dank.

Gr. Wouter

kan goed zijn dat de verkleuring TE diep zit, dus de UV straling je kleur te zeer heeft aangetast...
dat betekent dat je dat kleurverschil er NIET uit kunt polijsten helaas...

Hmmm dat hoop ik niet. Maar zou best wel kunnen idd. Dan maar wachten tot de rest ook verkleurd is. haha.

Vreemde is alleen dat het alleen op het achterpaneel zit. De deur, waar die strip ook op zat, heeft geen kleur verschil

Wouter,

het kleurverschil komt omdat het pigment ín de lak gewoon "op" is, dit krijg je op geen enkele manier terug met welk middel dan ook.

Weg = weg. :ja

Geel en rood staan er om bekend vaal van kleur te worden omdat in deze kleuren natuurlijke stoffen zitten die op den duur "op" raken.

Dat ga ik ook zeker doen. en na een proef gedaan te hebben vandaag op de motorkap ben ik erg tevreden.

Glimmen als een zwart metallic is lastig. maar glimmen doet ie zeker.

En er zijn nog meer auto's die roepen om een poetsbeurt. Ik kijk nu al uit naar de zwart metallic A-klasse van mijn schoonouders die al 7 jaar door de wasstraat gaat:-b

Of moet ik op de Punto nog een keer proberen te polijsten met bijvoorbeeld Commandant 4 of Monello Forza? Of gaat dat niet werken?

Je hebt al gewerkt met Mezzo op Oranje. Dat is al best een serieuze combinatie.
De swirls zul je ermee verwijderd hebben.
Het kleurverschil niet, want dat zit veel dieper en niet aan de oppervlakte.
Commandant zal daar niets aan toevoegen, enkel serieus veel lak afnemen. (Mogelijk dat wanneer je ver genoeg gaat, je op een laag van de verf komt te zitten dat er geen kleurverschil meer is, maar dan is de lak denk ik wel bijzonder dun geworden).
Ik zou het in ieder geval niet doen.

Mogelijk dat na het polijsten een Glaze nog wat kan verdoezelen?