• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen e90

deadbeauty

Detailing rookie
7 mrt 2013
6
0
Beste,

Ik heb een e90 gekocht maar de koplampen zijn al behoorlijk dof en met steenslag, moet ik persee een polijstmachine kopen op dat op te kunnen lossen. Ik ga verder niet echt veel polijsten dus vind een machine dan wat duur.
Zijn er oplossingen om dit netjes met de hand te doen?

Thx Db
 
Als je ze eerst helemaal opschuurt tot korrel 3000 dmv wetsanding dan lijkt het mij bijna onmogelijk om dit met de hand weer strak te krijgen. Kun je nergens een machine huren voor een dag?
 
Dit is voor veel leden een bekende procedure... Schuren, polijsten, beschermen. Zonder polijstmachine zal het echter niet gaan of het resultaat wordt niet zoals je graag wil.

Makkelijkste oplossing zal zijn om een forumlid uit de buurt te vragen of hij je hiermee wilt helpen, wellicht tegen een kleine vergoeding (je zult versteld staan hoe hulpvaardig iedereen op dit forum is ,^^ )
 
Zou het idd laten doen dan.
En anders heb ik nog 2 originele e90 koplampe liggen :)

Maar zou eerst proberen polijsten.
 
oke, maar setjes als de Turtle wax headlight lens restorer is helemaal niks? Lijkt zo op het filmpje wel te doen?

Heeft er niemand direct ervaring met koplampen polijsten zonder machine.. of met dit soort setjes?

Bedankt
 
Ik heb op aruba last van het probleem gehad.
Ze hadden daar van die goedjes met soort polijst goedje. Werkte wel iets maar niet wat ik hoopte.
Ze hadden ook nog voor iets meer een setje met 2 goedjes en een opzetstuk voor je boormachine.

Uiteindelijk heeft iemand het gedaan.
Maar ik raad je aan iemand van het forum er naar te laten kijken.
Ga in ieder geval niet voor een tube met wat plastic polijst en met een doekje proberen.
 
En als ik dan zo'n startersset koop, lukt het me dan wel?
Want op veel plaatsen hoor je terug dat als je de coating eraf hebt dat je dan elk half jaar je lampen opnieuw kunt doen?


ps. snap het verschil niet tussen de startersset van 145 e en 155e...
 
De doffigheid zou je eventueel nog wel wegkrijgen, maar de steenslagputjes niet. Immers, wat weg is, komt niet meer terug.

Er zijn diverse kits te koop:
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Headlight_Clear_Plastic_Restoration_Kit_G1900_101272
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Heavy_Duty_Headlight_Restoration_Kit_G3000_102188
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/PowerBall_4_Lights_Headlight_Restoration_Kit_7250_101710
https://www.Carclean.com/product/Turtle_Wax/Headlight_Lens_Restorer_Kit_FG6690_101965

Ik denk dat je met de Mothers Wax of Meguiars producten het meeste resultaat behaald omdat je deze producten met een (accu) boormachine kan verwerken. Hiermee heb je meer 'kracht' dan met de hand verwerken.
 
2K lak zitten UV filters in. Heb er al meerdere spuiters over gehoord, wordt vaak gedaan.
Persoonlijk vind ik dat niet de oplossing...
 
BEdankt!

Ik ga het eerst wel ff zo proberen met een setje Mothers Wax - PowerBall 4 Lights Headlight Restoration Kit
Mocht dat echt niets uithalen dan kan ik nog altijd beoordelen hoe de rest van mijn lak erbij staat en een dap setje proberen.

Kan mijn e90 over 1,5 week ophalen :)
 
@ivo's + Eelco: dank jullie voor de aanvulling, was mij totaal onbekend.
@ivo's: wat vind je het bezwaar ervan dan ?
 
Voor een beetje bescherming heb je best wat laagdikte nodig
En hoe dikker, hoe meer kans op dikteverschil en vertekening
Dat naast dat de lak al een andere brekingsindex zal hebben
 
Gelukkig is de scheidingslijn tussen licht en donker niet heel belangrijk en zal deze niet snel zo erg afwijken dat het een afkeur zal worden. Met normaal verkeerd zie je de lijn geeneens, alleen op de voorganger bij het stoplicht waarbij ik alsnog betwijfel of je daar de laagdikte verschillen zal herkennen.


Persoonlijk gaan mijn koplampen volgende keer in de blanke lak. Zonder de oorspronkelijke laag worden ze verdomt kras gevoelig.
 
RedCat;318932 zei:
Voor een beetje bescherming heb je best wat laagdikte nodig
En hoe dikker, hoe meer kans op dikteverschil en vertekening
Dat naast dat de lak al een andere brekingsindex zal hebben

Laagdikte heeft niet altijd iets te maken met de bescherming.
Bij nexa autolakken gaat het spuiten van koplampen heel simpel.
Orginele verweerde coating word er met p500 afgeschuurd,afplakken en voorzien van een nieuwe blanke lak laag.