• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kortdurend beslagen ramen, wie heeft er tips?

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,

Nu met het koude weer heb ik soms last van kortdurend beslagen ramen. Gaat om mijn golf 5. Vooraf wil ik melden
dat alle filters regelmatig vervangen worden, lees 1x per jaar. De airdo ook na wordt gekeken en ik mijn ramen frequent
aan de binnenkant schoonmaak.

Het gebeurt met name als ik instap, waarbij het lijkt alsof het beslaat doordat ik een vlaag koude lucht mee naar binnen neem?
Gekke is, dat een vriend van mij met een hagelnieuwe audi A4 dit ook heeft.....

Graag jullie tips en tools>!

Marc

Is gewoon logisch dat dit gebeurt hoor. Luchtvochtigheid en temperatuur verandert ineens heel snel. Principe van een brildrager die van buiten ineens in de warmte inloopt.
Ik zie het probleem ook niet, zeker als het kortstondig is. Ik zet even de ontdooistand aan en dan is het binnen enkele seconden weer weg.

Er is dus niets aan de hand, gewoon een natuurkundig verschijnsel ;)

Stap je wellicht 's ochtends vrij kort na het douchen de auto in? Dat wil namelijk nog wel eens een heel groot verschil maken. En anders kan je zo'n Pingi erin leggen om de luchtvochtigheid in het algemeen te verlagen, dat geeft je wat marge.

hier ook een Pingi in de middenconsole, gisteravond er nog uit gehaald omdat ie verkleurd was.
5 minuuten in de magnetron en hoppa opnieuw klaar voor gebruik

Klopt. Pas ook gekocht bij Karwei. Alleen was de kleine versie duurder dan de grote. Toen maar de 'grote' afgerekend.

Verwacht er geen wonderen van, de meeste reacties zijn positief, maar mij valt het eerlijk gezegd tegen.
De beslagen ramen komen nog steeds voor, zelfs de voorruit wanneer ik de Pingi op het dashbord leg.
Niet de de ruit totaal dicht slaat, maar er is zeker een beslagen waas, soms zo erg dat ik niets zie, ondanks de Pingi...

Ik had er meer van verwacht, maar de meesten zijn positief, dus misschien ligt het aan mij (of een mindere Pingi)

Vergeet ook niet dat de airco niet aanslaat (en dus niet ontvochtigt) bij lagere temperaturen, hierdoor blijven je ruiten langer beslagen als het koud is.

Iemand toevallig een adresje in BE waar je deze beesten krijgt? (Niet online dus)
Zelf heb ik het niet meteen nodig in mijn wagen, maar de Mini kan het gebruiken.

Goed ontvette ramen zijn ook vele malen sneller vrij van condens. ( binnenkant uiteraard)