• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kranzle K150TS - Zie door de nipple's de aansluiting niet meer.

TeeVeeKee

Detailing trainee
20 jun 2025
25
40
Goedemorgen Heren (en Dames)

Ik ben de weg kwijt.
Kameraad heeft een Kranzle K1050TS aangeschaft.
Met zo'n hele fijne stugge slang eraan.

Nou ben ik totaal niet bekend met de aansluitingen van Kranzle.
Ik wil de slang en koppelingen ombouwen naar een quick systeem om van die rare maatvoering van Kranzle af te zijn.

Ik heb begrepen dat de aansluiting op de machine (K1050TS) een M22bis aansluiting zit, dat is dus M22 draad, maar dan heb je weer de 14 of 15mm variant in.

Mijn vraag aan jullie:
Wil een slang van 12mtr hebben. (welke binnendiameter?? 8mm??)
Welke machineaansluiting zit er precies op de machine (m22 14 of 15??), en welke gangbare maatvoering quick (1/4??) zou ik op de andere zijde van de slang zetten? (voor aansluiten van een short trigger)

Kranzle heeft een handig marketingstrategie gebruikt met die rare aansluiting nipple afmetingen van de van hun, zodat je afhankelijk bent het merk zelf, en van die strategie wil ik af.
Ik heb zelf een Stihl Re-170-plus, en zou deze pistool-nipple-aansluiting (quick release) willen gaan gebruiken voor de Kranzle, zodat we accessoires kunnen uitwisselen. (lees short trigger met 1/4 snelkoppeling)