• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras in blanke lak

Stiggie

Detailing rookie
12 jun 2022
3
12
Amsterdam
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe Peugeot 308 Berline in de introductiekleur ‘Vert Olivine’. Het blijkt alleen haast onmogelijk om de auto netjes te houden te houden in het centrum van Amsterdam. Vandaag ontdekte ik een lange kras (in de blanke laklaag?) die niet voelbaar is met mijn nagel, waardoor ik toch maar heb besloten om een DAP aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een DAP met 500W vermogen i.c.m. 3 pads (medium cut, polish en finish) en bijbehorende polishes.

Vraag: heeft iemand ervaring met dit type (zachte) PSA- / Stellantis-lak i.c.m. een lichtere DAP? Verwachten jullie dat deze kras volledig weg zal gaan of zal ik toch een zwaardere DAP met meer vermogen moeten overwegen?

Alvast bedankt!

079A862E-BD51-4616-9AC7-B1902C66679B.jpeg
C7EBE844-EF42-4343-979D-3976F4A16646.jpeg
 
Dat moet (denk ik als ik het zo zie) goed te doen zijn.
Peugeots zijn goed te polijsten. Denk dat je met de oranje pad al ver komt.
De basis DAP moet voldoende zijn als je alleen je eigen auto wilt doen. Wil je vaker gaan polijsten dan kan je een zwaardere overwegen, kijk ook eens naar de Monello Machine of de DAP Evo.

Misschien een coating overwegen op zo'n nieuwe auto?
 
Ik heb ergens een bestandje bijgehouden van tientallen lakmetingen van verschillende merken/modellen. Hieruit bleek toen wel dat de PSA groep vaak een dunnere totaaldikte had dan bij andere merken, maar het kan natuurlijk dat de blanke laklaag zelf niet dunner is maar wel de onderliggende lagen, dit kan ik helaas niet onderscheiden tijdens een meting...

Afgaande van de foto lijkt dit inderdaad iets wat je zou kunnen oplossen met de aangegeven set.
 
Ja ik denk dat je de kras weg zou kunnen polijsten ook met een Dap500 maar ik zou ten alle tijden gaan voor een krachtiger model daar heb je op de lange duur meer aan.