• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasje Alfa Romeo Tonale Rosso Alfa

Stiggie

Detailing rookie
12 jun 2022
3
12
Amsterdam
Hallo detailing goeroes,

Ik heb helaas een krasje op het linker achterportier van mijn nieuwe Alfa Romeo Tonale zitten. Het betreft hier een Tonale in de kleur Alfa Rosso (pastel). Het krasje is niet tot nauwelijks voelbaar / zichtbaar (ik krijg hem zelfs niet op de foto), dus ik verwacht dat het in de blanke lak zit. Helaas zit de kras precies bij een vouw en de rand van het portier. Ik ben een beginner en durf er niet machinaal mee aan de slag te gaan. Is er wellicht een forumlid (regio Breda of Amsterdam) die me kan helpen om het krasje weg te halen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Het forum is eigenlijk niet bedoeld voor zoektochten naar detailers. ;)

Als de kras dusdanig oppervlakkig lijkt te zijn, dan zou je ook handmatig wat kunnen proberen. Er zal dan weinig geslepen hoeven worden.

Wat bedoel je trouwens met ''pastel''? Alfa Rosso is geen pastelkleur. Wel is het een ''unilak'', dus zonder metallic deeltjes?
 
Ik begrijp uit andere posts dat je een DAP500 hebt die je al op eerdere krassen hebt gebruikt.
Kun je eens wat foto's maken van de kras? Wellicht kunnen we wat tips geven om er zelf mee aan de slag te gaan.
 
Als je het krasje met spuug onzichtbaar kan maken, dan is een DAP niet eng.
Gewoon rustig aan en tussendoor vak genoeg even afnemen en beoordelen.
Zachte pad met een beetje Finale kan al genoeg zijn.