• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes van Mother's Billet op chroom normaal?

RonRacer

Detailing rookie
21 nov 2011
37
0
Hallo

Afgelopen zaterdag het verchroomde eindstuk van mijn uitlaat gedaan met

Mothers Wax Billet Metal Polish
ShowProdImgLarge.ashx?id=101507&f=d.webp

Wat mij opvalt is dat dit product veel krasjes achterlaat. Is dit normaal of doe ik iets verkeerds?

Groetjes Ronnie

Echt chroom wat nog helemaal strak is alleen behandelen met een niet schurend middel.
Mothers heeft niet voor niks een aparte chroom polish. Denk niet dat je het nog helemaal strak meer krijgt.

Niet alle chroom is kwaliteit :-/

Maar dit middel is niet de oorzaak van jouw krassen
Doek, vuil of wat er al in zat geef ik meer kans
Vuiligheid kan veel krassen "onzichtbaar" maken
Als het makkelijk krassen oploopt kan je ze ook wegkrijgen
Op een uitlaat zou ik mij niet moe maken ...

Dank voor de reacties.

Ik heb eerst het eindstuk schoongemaakt met APC. Hierna met een washandje de metal polish ingepoetst en daarna met een zachte doek afgedaan. Resultaat eindstuk vol met swirls van het middel.
Heb helaas nu geen foto want het is hier donker en koud buiten :-"

Ik Neem aan dat met een zacht polijstmiddel ik de swirls wegkrijg waarna onderhouden met chroom poets van Mothers?

Groetjes Ronnie

Dus door een zacthe doek te gebruiken ipv. een washandje tijdens het oppoetsen van de Billet zullen de krasjes ook verdwijnen?

Of is Billet echt niet bedoeld voor chrome uitlaat eindstukken en moet ik de chroom poets van Mothers aanschaffen?

:-)^ Groetjes Ronnie

Geen idee of de krasjes hierdoor zijn veroorzaakt maar het zekere voor het onzekere zou ik zeggen.
Verder heb ik geen ervaring met Billet wel met de Mothers chroom polisch en deze doet naar mijn idee goed zijn werk, of je hiermee de krasjes weg krijgt kan ik je ook niet zeggen aangezien ik ze niet kan zien, succes in ieder geval:cool

Zoals ik al eerder zei in post #4...
nicknameless zei:
Volgens mij is dat product niet geschikt om chroom mee te polijsten.

:roll

En Dibbuz in post #5

Dibbuz zei:
Mothers heeft niet voor niks een aparte chroom polish.

En in de productomschrijving staat:

Mothers Billet Metal Polish zei:
's Werelds nieuwste en beste polijsttechnologie!

Deze bijzondere high-end metal polish is geschikt voor alle polijstbare metalen. Het verwijdert roest, corrosie en vlekken. Geeft een zeer heldere glans op alle ongelakte metalen.

Geschikt voor billet, forged aluminium, koper, goud en alle andere polijstbare metalen.

Deze metal polish werkt nog fijner af dan de al supergoede Mag & Alu Metal Polish.

Staat er ergens chroom vermeld?

Wederom goed :rules RTFM

Je kan bijvoorbeeld ook de Poorboys World Professional Polish gebruiken voor chroom.

Zelf heb ik goede ervaringen met dit product op chroom. Machinaal behandeld: DAP + light green spot buff pad + PB PP

Voor:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De Billet is op chroom te gebruiken als er al swirls e.d. inzitten, niet als je chroom nog perfect in orde is.
Sowieso heeft washand je chroom zeker geen goed gedaan, en wat voor de een "zachte" doek is, is voor de ander soms niet eens genoeg om de velgen af te nemen.
Dus de term "zachte doek" zegt niet zo veel, wat voor doek is dat?

Chroom is gewoon lastig, echt chroom is dun en keihard.
Mocht je daar swirls/krasjes in krijgen dan moet je dus "grof gaan" om ze eruit te krijgen alleen maak je vervolgens ook weer swirls omdat je grof gaan en die krijgt er dus niet meer uit. Daarom bevat een echte chrome polish ook geen schuurkorrel want dat heeft geen nut.

Chrome polish van Mother's is zo'n product zonder korrel, professional polish van Poorboy's is dat ook.
De bedoeling is om vervuiling en verwering eruit te halen, niet om krasjes te verwijderen.

Overigens is het bijna onmogelijk om geen swirls te creeeren op een uitlaatsierstuk omdat deze snel erg vies wordt en waarmee je dan ook wrijft, je maakt toch swirls door het verwijderen van die vervuiling.

@nicknameless, dat bedoel ik dus met chroom wat al niet best meer is maar ook die spiegel is niet 100% strak, je zal altijd lichte swirls blijven zien.
Dat het niet opvalt omdat het zo spiegelt is een ander verhaal maar ze zitten er wel degelijk. Alleen kon het eigenlijk niet slechter meer maar op NIEUW chroom geen producten met schuurkorrel gebruiken.

Hallo bedankt voor de reacties :)

Met een zachte doek bedoel ik een Deluxe mega towel van poorboy's.
Ik zal vanmiddag een proberen om een fototje te maken en dit te uploaden.

Eindstuk was niet ernstig verwuild en zag er nog goed uit. Dus ik denk dat ik de Billet Polish niet had mogen gebruiken inderdaad.
Maar zoals gezegd ik zal weleens proberen foto te posten eerst. Maar ik denk dat die Billet voorlopig bij mij in de kast gaat.

Groetjes Ronnie

Doe vooral de washandjes in de ban (voor dit soort werk)
Voor de Billet, het gaat om "te polijsten metaal(legering)"
Chrome komt echt niet kant en klaar glimmend uit het bassin
Als je genoeg betaalt is ook chrome een redelijk dikke laag :)_[]

Edit; dik in de zin van Koperlaag 250µm, eventueel extra koperlaag, 250µm, Nikkellaag 15µm, Chroom 3-5µm
Glans komt van de gladde koperlaag, het chrome zelf uiteindelijk soms maar 1µm en het onderliggende nikkel

Oke :-)^

Vanmiddag foto gemaakt maar met mijn foontje is dat dus echt niet te zien. Kan het wel posten maar je ziet een chroom uitlaatje and that's it. Krassen zie je niet daar is de foto te slecht voor.
Iig. ik ga eens chroom polish bestellen binnenkort en dan zie ik vandaaruit wel weer. Iig wel bedankt voor jullie advies allemaal.
Nu zit ik alleen met een 98% vol Billet potje waar ik niet echt goed weet waar ik het voor kan gebruiken. Aangezien ik geen metalen in slechte staat hier in de buurt heb denk ik dat het potje in de kast belandt.

Groetjes Ronnie

dat potje ruilen met iemand ??

met prof. polish zal je idd niets verkeerd doen , heb er een tijdje geleden zelfs

blanke alu-velgen mee proper gekregen ZONDER krassen/strepen te maken

die prof. polish is eigenlijk voor meerdere dingen te gebruiken hoor :

lak,ramen,alu,croom,ik dacht zelfs (hard)plastic , en nog meer hoor..:cool

suc6 !