Afgelopen weekend naar een opendeurdag geweest om mijn zoon in te schrijven (middelbaar) en bij thuiskomst tot de volgende vasstelling gekomen : een kras op de koffer van +- 45 en 75 mm . Vermoedelijk van een fiets(rem) .
De auto stond samen met andere op de speelplaats en dan kan je idd zoiets voorhebben .
Ik vond het wel eens de moete om niet direct te gaan polijsten , maar om het wetsandpapier eens te "testen" (het is tenslotte mijn auto ) :-b
Vermits de auto al gewassen was , heb ik de koffer ruim met s&w 1/1 proper gemaakt en ben dan gaan kleien .
Na het kleien heb ik een gedeelte afgeplakt om beter te kunnen inschatten waar de krassen zich bevonden . ( om te polijsten )
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Daarna heb ik wetsandpapier (p2000) genomen en heb de krassen heel zachtjes geschuurd (en goed nat blijven spuiten met s&w 1/1 ) . Ik heb het wetsandpapier op een kurkje gelijmd en dit voldeed om netjes te schuren .
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Na enkele keren gecontroleerd te hebben of er genoeg correctie was met schuren , heb ik het afgeplakte deel proper gemaakt en ben begonnen met polijsten .(Dap900)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Eerst een oranje pad en mezzo , dit tot alle doffe plekjes verdwenen waren(afnemen met een doek) en vervolgens heb ik heel de koffer gepolijst met "finale" (zwarte pad)en ook netjes afgenomen met een fijne mf-doek(een andere doek als de eerste ) .
Oranje naar zwart was misschien wel wat té , maar ik vind het resultaat top en onder mijn brinkmann zag het er echt wel goed uit .
Na het afnemen heb ik nog een doek genomen met IPA 1/2 en heb dan heel de koffer hiermee afgenomen .
In mijn geval heb ik eerst BH(black hole) gebruikt en daarna een wax aangebracht : Top Coat van Mothers wax .
Het resultaat : op foto 100% , maar irl 90 % , je moet echt zoeken om nog iets te vinden maar liever dit dan door de lak heen...
Het viel me wel op dat er veel minder intensief gepolijst moest worden omdat de "diepte" van de krasjes reeds voor het grootste gedeelte was weggeschuurd. Vorig jaar heb ik gelijkaardige krasjes weggepolijst en moest toen veel meer moeite doen om tot hetzelfde resultaat te komen .
De auto stond samen met andere op de speelplaats en dan kan je idd zoiets voorhebben .
Ik vond het wel eens de moete om niet direct te gaan polijsten , maar om het wetsandpapier eens te "testen" (het is tenslotte mijn auto ) :-b
Vermits de auto al gewassen was , heb ik de koffer ruim met s&w 1/1 proper gemaakt en ben dan gaan kleien .
Na het kleien heb ik een gedeelte afgeplakt om beter te kunnen inschatten waar de krassen zich bevonden . ( om te polijsten )
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Daarna heb ik wetsandpapier (p2000) genomen en heb de krassen heel zachtjes geschuurd (en goed nat blijven spuiten met s&w 1/1 ) . Ik heb het wetsandpapier op een kurkje gelijmd en dit voldeed om netjes te schuren .
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Na enkele keren gecontroleerd te hebben of er genoeg correctie was met schuren , heb ik het afgeplakte deel proper gemaakt en ben begonnen met polijsten .(Dap900)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Eerst een oranje pad en mezzo , dit tot alle doffe plekjes verdwenen waren(afnemen met een doek) en vervolgens heb ik heel de koffer gepolijst met "finale" (zwarte pad)en ook netjes afgenomen met een fijne mf-doek(een andere doek als de eerste ) .
Oranje naar zwart was misschien wel wat té , maar ik vind het resultaat top en onder mijn brinkmann zag het er echt wel goed uit .
Na het afnemen heb ik nog een doek genomen met IPA 1/2 en heb dan heel de koffer hiermee afgenomen .
In mijn geval heb ik eerst BH(black hole) gebruikt en daarna een wax aangebracht : Top Coat van Mothers wax .
Het resultaat : op foto 100% , maar irl 90 % , je moet echt zoeken om nog iets te vinden maar liever dit dan door de lak heen...
Het viel me wel op dat er veel minder intensief gepolijst moest worden omdat de "diepte" van de krasjes reeds voor het grootste gedeelte was weggeschuurd. Vorig jaar heb ik gelijkaardige krasjes weggepolijst en moest toen veel meer moeite doen om tot hetzelfde resultaat te komen .