• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krasjes wegwerken

bros

Detailing chief
7 jun 2014
353
103
47
Ik heb een paar krasjes in de lak van mijn grijze toledo en wil deze weg proberen te werken. Het zijn voornamelijk krasjes bij de deurgrepen(vrouwen he!).
Welk product raden jullie men aan?
 
Als het van die lichte krasjes zijn in de holte van de deurgreep dan kan je die meestal heel goed wegkrijgen met bv mezzo en een handpad. Ik gebruik zelf hiervoor de monello duo pad met gele en zwarte kant. Werkt prima. Ook genoeg alternatieven voor deze combi.
 
Aha, ik zal eens kijken want het zijn zulke krassen. Ik had dat bij mijn Leon ook al......
 
Als het echte krassen zijn , dan krijg je die niet zomaar weg........je zal ze deels polijsten en dan zie je ze ( tijdelijk) niet meer.

Een cone wordt aangeraden maar dan moet je wel voorzichtig te werk gaan ivm de dunnere laklaag die meestal thv de deurgrepen zit.

Zo' n cone kan je op een accuboormachine zetten en deze bestaan in verschillende hardheden net zoals bij polijstpads .

Je kan je vriendin/vrouw er ook op wijzen dat ze de grepen met enige voorzichtigheid opent.........zonder haar ringen/nagels in de lak achter te laten . ;)
 
grandscenicman;n397327 zei:
Als het echte krassen zijn , dan krijg je die niet zomaar weg........je zal ze deels polijsten en dan zie je ze ( tijdelijk) niet meer.

Een cone wordt aangeraden maar dan moet je wel voorzichtig te werk gaan ivm de dunnere laklaag die meestal thv de deurgrepen zit.

Zo' n cone kan je op een accuboormachine zetten en deze bestaan in verschillende hardheden net zoals bij polijstpads .

Je kan je vriendin/vrouw er ook op wijzen dat ze de grepen met enige voorzichtigheid opent.........zonder haar ringen/nagels in de lak achter te laten . ;)



Dankje.... Ik heb dat al zo vaak gezegd dat ze de deuren voorzichtig open moet doen........Ik heb ook wel het idee dat de lak op Vag auto's wel erg kwetsbaar is!
 
Ik had je topic eerder van de week al gelezen maar was vergeten dat ik hier ook al eens last van had en weggepoets ... net kwam ik in mijn online foto album nog wat (vergeten) fotos tegen :-D

Ik heb een witte handpad met Meguiars M205 gebruikt:

GroteFoto-NXGVUGOU.jpg


GroteFoto-OC7QADAN.jpg


GroteFoto-77KD38XC.jpg
 
Ik pak die plekken ook altijd aan met de cone (zowel geel als zwart) en dat werkt prima zoals je hieronder kunt zien. In eerste instantie ook met de handpad geprobeerd, maar daarmee ben je toch een stuk minder krachtig.

9.JPG


10.JPG
 
Goed zo, een handpad kun je altijd wel gebruiken. Als je die dus nog los had moeten aangeschaffen een prima keuze. Zo'n cone zal vast prima werken, maar die zou ik pas aanschaffen als je er wat meer mee wilt doen dan alleen de deurgrepen. Geld uitgeven is makkelijk, het meer verantwoord maken vaak wat moeilijker.