• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen door ondoordacht verwijderen van meeuwenpoep

Ferna

Detailing rookie
4 dec 2009
2
0
Hallo,

Ik woon vlak aan de kust, en wij hebben hier veel overlast van de meeuwen.
Die krengen laten ook geregeld wat vallen op de auto.

Afgelopen winter, heb ik de stommiteit begaan door de meeuwenpoep te verwijderen met een emmertje water, en wat keukenpapier.
Helaas nu zie ik de gevolgen; veel krassen, die achteraf bekeken moeten veroorzaakt zijn doordat in de meeuwenpoep ook restantjes van schelpjes en steentjes aanwezig zijn en ik die door het "poetsen" moet opengewreven hebben.

Frappant is, dat ik dat bij mijn vorige wagen nooit gehad heb; ik rij nu Peugeot 307 metalic, en vroeger Nissan Primera daar zat een speciale keiharde lak op, waarvan ik de naam vergeten ben.

Ik denk dat ik die krassen zal moeten laten wegpolijsten, als dit überhaupt nog gaat: ik ben er bang voor.

Gewoon met he handje zal dit bijna zeker niet lukken.

Weer wat bijgeleerd :'( Stom !!!)

Mvg

Ferna

vogelpoep probeer ik altijd te verwijderen door een doorweekt stukje te leggen of te deppen op de plaats. Ik denk dat dit een goede manier is.

tinus zei:
Oplikken met de tong; nat en zacht, en als bonus een heerlijke salmiaksmaak....:-d
Bluf dat je dat doet :-&

Overdadig insprayen met een detailerspray en heel voorzichtig met een MF doek verwijderen.
Ik bleef net zo lang met Last Touch op 2mm afstand erop sprayen, dat het vanzelf lost liet :lol