• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen gloednieuwe DS4

Stiggie

Detailing rookie
12 jun 2022
3
12
Amsterdam
Hallo polijstgoeroes,

Ik heb een nieuwe DS4 van een aantal weken oud in de kleur ‘lacquered grey’. Helaas is de auto met veel imperfecties in de lak afgeleverd: de auto zit vol met hologrammen en op sommige plekken zitten iets diepere krasjes in de blanke lak, die overigens niet voelbaar zijn met mijn nagel. Ik heb het idee dat ze de DS vóór aflevering door een krasstraat hebben gehaald. De dealer heeft meerdere malen gepoogd om de auto to “polijsten”, maar zelfs de kleinste krasjes krijgen ze er niet uit. Ik heb het idee dat ze iedere keer een autopoetser er even kort overheen hebben laten gaan zonder de auto daadwerkelijk te polijsten. Dit alles om zo min mogelijk geld kwijt te zijn.

Nu heb ik een DAP met alle benodigde polijstschijven en compounds, maar ik durf hem eerlijk gezegd niet te gebruiken zonder dat iemand me wegwijs maakt met het gebruik i.c.m. de staat van de lak. Is er toevallig een forumlid in de buurt van Etten-Leur of Amsterdam die mij kort wat tips kan geven over hoe ik de krasjes er zelf uit kan halen?

Mijn dank is groot!
 
Laatst bewerkt:
Wij zitten helaas niet in de buurt maar je bent van harte welkom om bij ons langs te komen met je producten.
Maak hiervoor wel even een afspraak en het moet wel een dag zijn met droog weer en niet windkracht 4+ ;)
Dan kunnen we naar je auto kijken en een stukje voordoen hoe dat gaat.
 
Zo’n aanbod mag je niet afslaan.
Advies van de kenners en gelijk de juiste aankoop doen.
Daar ga je lang plezier van hebben.

Succes en maak foto’s ;)
 
  • Leuk
Reactions: Stiggie
In iedere garage loopt wel zo'n poetser rond, vaak gepensioneerde arbeiders die voorheen nooit een auto poetsten/polijsten. De kosten zullen hier wel een factor in spelen...
Jammer maar het is de realiteit.
 
  • Leuk
Reactions: Stiggie en VincentK
Stagiaires zijn ook geweldige poetsers, zelf hoorde ik daar ooit ook bij

Bij de Citroen garage waar ik stage liep kwamen de auto's met een dikke coating binnen, die werd er met een chemische reiniger afgehaald om de auto vervolgens te poetsen met een katoenen doek en basic polijstmiddel.

Dus dat er auto's met krassen afgeleverd worden verbaast me niks.
 
Laten we niet vergeten dat die 'simpele poetsers' soms ook veel affiniteit hebben met het netjes afleveren van auto's. Echter mag het niks kosten in de baas z'n tijd, dus halen ze dat vaak in door in eigen tijd het wél goed te doen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: foxman en Stiggie