• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen in de lak.... :(

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
36
Meppel
Vorige eigenaren kan ik wel schieten joh.. wat een hopeloze lui zijn dat toch altijd :P

me auto is dus al rijkelijk voorzien van krassen, schuurplekken, roestplekken en steenslag....
opzich valt het niet heel erg op.. maar natuurlijk erger ik me er scheel aan...

de plekken:

Schuurplek/schaafplek op de voorbumper..:
HPIM1342.webp

nog een schuurplek bij me LV wielkast:
HPIM1343.webp

De conditie van de motorkap + steenslag erop! :(:
HPIM1344.webp

De foto's moesten even snel gemaakt worden omdat de storm die over heel Nederland raast net begon...
Wat kan ik doen om deze plekken aan te pakken?

Ik ben niet in het bezit van polijstmachines ed. doe alles met de hand! :jippie

Ik wil je niet ontmoedigen, maar met de hand ga je weinig resultaat bereiken op een (algemeen bekend) knetterharde lak op een Polo.

De schaafschade ziet er ernstig uit, Als ik het zo zie, zelfs tot op de grondlak, hier is weinig eer aan te behalen, behalve het overnieuw laten spuiten ervan.

Steenslag is ook niet handmatig en/of machinaal weg te polijsten, immers, de verf is weg. En wat weg is, komt niet zomaar terug, tenzij je aan de slag gaat met opvullen met lakstift, spotrepair, wetsanden en (machinaal) polijsten.

Met machinaal polijsten kom je al een heel eind zoals forumlid Marike heeft bereikt op een Fiat Barchetta. Alleen deze was langs een paaltje geschaafd, er zat meer verf van het paaltje op de lak dan echte schade.

Voor:
vlek1.webp

Na:
vlek3.webp

Voor:
vlek2.webp

Na:
vlek5.webp

hmm das wel kut zeg.. :P
had gehoopt dat het nog wel kon..

maarja enige optie is nu lakken en dat dan wetsanden en dan machinaal polijsten? :O

Er is nog wel een (duurdere) optie..... laten spuiten bij een schadebedrijf :lol

Zet het idee van opvullen, wetsanden en (roterend) polijsten even in de koelkast.
Niet om lullig of kleinerend te doen, maar dat is niet iets voor een 'beginneling'.

Poetsen is verslavend, enthousiasme is leuk, maar je moet echt je koppie erbij houden bij bovenstaande stappen.

Ik kan ook (nog) niet opvullen, iets wat ik heel graag wil leren, maar er is zo weinig info over te vinden, ik begin er (nog) niet aan.

Wetsanden heb ik net onder de knie en dat is zelfs voor mij (als "gevorderde" detailer) al een hele kunst om dat onder de knie te krijgen.

Je kan eens kijken of er een forumlid bij je in de buurt woont die je misschien wel een handje kan helpen, al dan niet machinaal.

spuiten vind ik het niet waard joh :P
heb de laatste tijd al genoeg geld in de bolide gepompt :P wil nu geld uitgeven aan leukere dingen!!!

thanks voor de toelichting! :D

Zou idd maar voor een DAP gaan, denk dat je dan redelijk wat weg kan krijgen.
Daarna een laagje middel waar veel zgn fillers in zitten om het dan weer te maskeren.

Wil je tzt de steenslag en andere plekjes aanpakken, ga voor een Langka setje, of anders alleen de Blob Eliminator.

Voor tekst / uitleg raad ik je aan even de zoekactie te gebruiken ( DKBM heeft een goede review geschreven )

mk-us zei:
Zou idd maar voor een DAP gaan, denk dat je dan redelijk wat weg kan krijgen.
Daarna een laagje middel waar veel zgn fillers in zitten om het dan weer te maskeren.

Wil je tzt de steenslag en andere plekjes aanpakken, ga voor een Langka setje, of anders alleen de Blob Eliminator.

Voor tekst / uitleg raad ik je aan even de zoekactie te gebruiken ( DKBM heeft een goede review geschreven )

Hmm toch maar is gaan kijken of er een lieve mede detailer in de buurt is :P
zou de reviews is gaan opzoeken van de producten! ben er erg benieuwd naar!!

Even advies inwinnen bij de mannen van Carclean.com. Ik denk nl. dat je met een DAP heel ver kan komen.
Ik zou met de Polo even naar CC rijden, neem wat geld mee:-" want ik denk dat je met een DAP, Monello set en wat pads en heel goed advies weer naar huis gaat.
Voordeel hiervan is dat Tim en Co even persoonlijk de Polo kunnen bekijken alvorens zij advies geven.

Wel even van te voren contact op nemen met CC en niet linea recta aanrijden ivm het zoeken van een goed persoonlijk advies moment

In plaats van direct zelf aan de slag te gaan, is het misschien wel een (leuke) optie om een DAP500 en DAP900 clinic te volgen.

:ja

Is een leuke en informatieve dag. :jippie

ff vanuit Drenthe daarheen rijden...
grapjas :P

naar die winkel toe gaan lijkt me geen strak plan.. dan is me pinpas straks leeg :O
hahaha!

een clinic volgen lijkt me nog wel is de moeite waard inderdaad! maar eerst wat andere plannen uitvoeren voordat ik dat soort dingen ga doen..
moet eerst ff goeie basis opbouwen.. om dan die te gaan uitbreiden langzamerhand...! :rules

Geld pinnen van te voren, pinpas thuislaten .... kan je ook niet meer uitgeven ;)
Denk dat er geen betere basis kan zijn dan bij CC Headquarters.
Zie je meteen hoe anderen bezig zijn en wordt je bijgestaan door de creme de la creme.

tja met basis bedoel ik dan vooral een basis in producten hah!
maarja opzich is het niet verkeerd om langs te gaan krijg je wel goed advies...

tis zo saai zo'n stuk in de auto in je uppie :P
vrienden zijn niet auto gek hiero... heb je niks aan joh xD

achja ik weet wat ik als 1ste bestelling wil zo ongeveer..
zit rond de 60 euro...
gewoon van te voren alles op spaarrekening zetten :lol

mk-us zei:
Denk dat er geen betere basis kan zijn dan bij CC Headquarters.
Zie je meteen hoe anderen bezig zijn en wordt je bijgestaan door de creme de la creme.

Dit ga ik binnenkort ook eens doen. Ik lees me suf op het forum. Er worden honderden verschillende producten besproken, waar iedereen weer een eigen mening over heeft. Natuurlijk probeer ik zoveel mogelijk voor mijzelf eruit te filteren, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Daarom rij ik gewoon 125 km heen en terug en laat ik me door de experts op dit gebied goed informeren. Op die manier sla ik drie vliegen in één klap. Een hoop kennis vergaren, gezelligheid met mede hobbyisten en bovendien spaart me dit veel geld uit doordat ik door de ervaring van de detailgoeroe's geen miskopen doe.

Precies wat Danny zegt. zoveel mensen, zoveel meningen. :ja

Ieder ervaart een product weer anders. Gewoon een keer langs gaan (op afspraak) en laat je voorlichten.

Zoals een groot detailer uit Amerka altijd zegt: "Find what you like and use it often" ;)

heb ff routenet gedaan..
ik moet ff 234km heen en dan dat ook weer terug....
dus 468 KM rijden :P

maarja je hebt er idd wel VEEL aan..
maar CC moet toch maar is gaan uitbreiden... shopje oprichten in... Emmen! :D