Goenavund,
In de beide portieren van mijn auto ('01 MB SLK) tref ik diverse met de hand niet-voelbare krassen aan, best wel storend.
Enige tijd geleden (en toen het nog mooi weer was
) heb ik getracht deze te polijsten.
Voor
Na
Opgelost zou je zeggen. Mooi niet, na een aantal dagen komen de krassen weer terug en ziet het er weer uit als de eerste afbeelding.
Buiten de goede voorbereiding heb ik gebruikt
DAP V500
Raffini Yellow Pad met Raffini Veloce compound
Raffini Green Pad met Raffini Finale polijst
De krassen zijn dus niet met de hand of nagel voelbaar en verdwijnen dus na behandeling. Je zou zeggen dus oppervlakkige krassen.
Het kan toch niet zo zijn dat deze krassen onder de clear coat zitten? Dan had het polijsten ook geen effect moeten geven?
De portieren zijn naar mijn weet niet overgespoten, de krassen bevinden zich op beide portieren op exact dezelfde plekken.
Mijn andere SLK had op het portier een lichte veeg. Met exact het zelfde spul als hierboven genoemd heb ik deze veeg wel kunnen verwijderen. Aan het materieel in combinatie met de harde Duitse lak lijkt het mij dus niet te moeten liggen.
Iemand enig idee?
Thomas
In de beide portieren van mijn auto ('01 MB SLK) tref ik diverse met de hand niet-voelbare krassen aan, best wel storend.
Enige tijd geleden (en toen het nog mooi weer was
Voor
Na
Opgelost zou je zeggen. Mooi niet, na een aantal dagen komen de krassen weer terug en ziet het er weer uit als de eerste afbeelding.
Buiten de goede voorbereiding heb ik gebruikt
DAP V500
Raffini Yellow Pad met Raffini Veloce compound
Raffini Green Pad met Raffini Finale polijst
De krassen zijn dus niet met de hand of nagel voelbaar en verdwijnen dus na behandeling. Je zou zeggen dus oppervlakkige krassen.
Het kan toch niet zo zijn dat deze krassen onder de clear coat zitten? Dan had het polijsten ook geen effect moeten geven?
De portieren zijn naar mijn weet niet overgespoten, de krassen bevinden zich op beide portieren op exact dezelfde plekken.
Mijn andere SLK had op het portier een lichte veeg. Met exact het zelfde spul als hierboven genoemd heb ik deze veeg wel kunnen verwijderen. Aan het materieel in combinatie met de harde Duitse lak lijkt het mij dus niet te moeten liggen.
Iemand enig idee?
Thomas
Laatst bewerkt: