• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen met een hark en oefenen met mn nieuwe Pro900

Ik vraag me eigenlijk af waarom je met een rotary zou willen finishen terwijl je ook een DAP hebt liggen?
Het echte lakcorrectie werk heb je dan al gedaan dus is die rotary power toch niet meer nodig of zie ik dat verkeerd?

Ik heb vorig weekend bij Eelco gezien dat je ook prima kunt finishen met een rotary zonder hologrammen. Ik zie het meer als een uitdaging; finishen zonder hologrammen. Maar er is inderdaad niks mis mee met het finishen met de DAP!

Dus is het eigenlijk meer een kwestie van skills dan dat het echt beter is?
Het is natuurlijk ook wel makkelijker om gewoon dezelfde machine te gebruiken, even ander padje erop en gaan

Gewoon blijven oefenen , mij lukt het ook nog niet om te finishen met een rotary.:no ;)

Binnenkort denk ook maar weer ff langs de sloop hier:jippie

Finishen met een rotary is ook voor een groot deel afhankelijk van de lak. Er zijn lakken waarbij het niet gaat lukken.

Eens met Adrie hier, er zijn lakken genoeg waarbij ik het ook niet voor elkaar krijg.

Als je maar een klein stukje hoeft te doen kun je er rustig wat meer tijd aan besteden. Dan lukt het vaak prima, maar als je veel meters moet maken en iets relaxter wilt werken pak ik ook gewoon de Dap hoor.

Zachte lakken kunnen ook met de Dap nog heel tricky zijn, je hebt dan weliswaar geen hologrammen, maar als steeds een heel fijn waasje om de lichtbron houdt (micromarring) kan dat ook best vervelend zijn, ik meende dat ik afgelopen las dat Tim ook iets vergelijkbaars had op de kunststof lijsten op de Golf 6

https://forum.Carclean.com/cc_postst9543/Full-Detail-Golf-VI-R-Rising-Blue--CQuartz.aspx