• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op deurpaneel

CasGas

Detailing rookie
22 jan 2023
2
2
Ik heb maar opnieuw een aanmelding gedaan, helaas kan ik mijn oude account niet meer terugvinden..

Ik ben aan het kijken naar een (voor mij) nieuwe auto, een BMW X3 uit 2020. Nu heb ik aandachtig een rondje gedaan om de auto, velgen zijn puik (nergens schade), de lak zit er nog goed op en geen deuken. Maar de binnenkant heeft wel wat liefde nodig en daar weet ik niet helemaal raad mee, meer omdat ik het zelf nooit zo ver zou laten komen. Dus voordat ik over ga op aanschaf wil ik eerst weten wat de opties zijn..

Screenshot 2023-01-22 at 10.52.23.png


Ik heb de kleur van de foto iets aangepast zodat de krassen beter zichtbaar zijn. Is dit nog enigszins weg te werken of is dit gewoon een nieuw paneel?

Ook bij de idrive knop zitten veel krassen, maar dat is pianolak en dan krijg je gewoon snel krassen, dat is nog op te lossen met PPF of gewoon een nieuw kapje, daar zie ik niet meteen een uitdaging in.

Alvast bedankt vor de hulp!
 
Vooraf aan de APC met een doekje (klein beetje vochtig met gewoon water) checken of er vuil afkomt
Geen vuil >> geen APC nodig

Ik ben niet zo van APC op (beschadigd) kunststof, het kan de weekmakers verminderen en dat ziet er uiteindelijk anders uit
 
+1 voor RedCat; Begin met het mildste, opschalen kan altijd nog.

Ikzelf zou warm water pakken en een doek. Eerst eens kijken wat dit doet.
Voldoende? ... Dan lekker in een dressing zetten, tezamen met de rest van het ongelakte kunststof en rubber.

Net niet? Iets als Natural Look heeft ook wel wat reinigende werking en kan bijdragen aan de verwijdering van, wat ik ook verwacht, ''gum-strepen'' van schoenzolen en dergelijke. (Ik verwacht bij een X3 dat de deurbak vrij laag zit en je stapt hoog uit)

Melaminesponsje met wat warm water, dat zou mijn volgende stap zijn. Let op, dit heeft een licht-schurende werking, dus rustig aan boenen en niet hard raggen. (Gezond verstand)
 
  • Leuk
Reactions: TWA