• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen wegwerken en mistlamp herstellen

Syourt

Detailing trainee
1 jul 2019
36
43
30
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik voor het eerst een uitgebreide beurt aan mijn auto geven. Er zijn alleen een 3-tal punten waarover ik twijfel mbt hoe op te lossen en of dit uberhaupt slim is om aan te pakken (misschien wordt het er niet beter op).

Oh voordat ik de foto's laat zien, schrik niet van de staat van de auto. Hij is eigenlijk te vies om hier te laten zien :oops:...

1. Kras vanaf koplamp een goede 20cm naar achter. Is deze weg te krijgen door hem in verschillende stappen te polijsten, of kan ik dit beter met een lakstift / spuitbus aanpakken en daarna glad polijsten? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

118671


2. Mistlamp waas. Ik kan niet goed beoordelen of deze waas aan de buitenkant of aan de binnenkant van de lamp zit. Hebben jullie dit al vaker gezien en weet iemand hoe ik dit weg kan krijgen?

118672


3. Krasje op sierplaatje in het interieur. Dit is een (gelakt?) hard plastic, is dit veilig te polijsten of op een andere manier te behandelen zodat deze krasjes verdwijnen?

118673


Zoals je ziet heeft deze auto wat liefde nodig. Gaat over een paar dagen gebeuren, hopelijk weet ik dan ook direct hoe ik deze punten aan kan pakken. Bedankt alvast voor het meedenken! :D
 
De kras op de lak moet je gewoon polijsten volgens procedure en dan kijken waar je tegenaan loopt/wat je na de behandeling nog ziet. Hij oogt vrij diep maar proberen zou ik sowieso doen wie weet is er acceptabel resultaat naderhand.

Mistlamp tja vaak zie je dat de buitenlaag gaat vergelen/oxideren en dat pak je het best aan door te Wetsanden in stappen en daarna in stappen polijsten. In dit geval zou het mooi zijn mocht je dat mistlampen kunnen demonteren want dan is er geen kans dat je het plastic eromheen beschadigd .
Sierstrip aan de binnenkant van je auto kan ik niet inschatten vanaf de foto ,als het echt gelakt is kun je proberen te polijsten met bv Monello finale maar dat moet je wel zeker weten. Foto is voor mij te onduidelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Is de mistlamp glas, of is het kunststof? Bij een glazen mistlamp kun je proberen het lampje er uit te halen en via het gat van het lampje kun je proberen met een wattenstaafje of iets dergelijks de binnenkant van het glas schoon te vegen.
 
Klinkt als glas als ik er met mijn nagel op tik. Dus zou dat eens kunnen proberen inderdaad, eerst maar eens zien of ik die mistlamp uit de bumper kan halen. Denk dat ik dit toch pas later op ga pakken. De lak heeft op dit moment de hoogste prio.
 
Glas kun je ook polijsten alleen de vraag is of dan die gelige gloed idd niet aan de binnenkant zit.