• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasvrij deze velgen aanpakken

Bouwe

Detailing trainee
17 jan 2022
16
45
Deze tweedehands Skoda Octavia is bij mij afgeleverd. De velgen hadden iets van stoepbrandschade en zijn alle vier aangepakt en gepoedercoat. Mijn vorige velgen pakte ik aan met een EZ Brush. Wordt verkocht als 'krasvrij'. Die velgen waren echter niet gepoedercoat. Met wollen wielborstels krijg ik het echter vaak niet schoon genoeg. Wat is het meest veilige (naast coatings ;-) om deze velgen schoon te maken?

DSC01401.webp

DSC01403.webp

Persoonlijk vind ik de velgen heel erg lelijk gepoedercoat als ik eerlijk ben.
Hier gaat gegarandeerd veel vuil aan plakken.

Is deze auto voor jezelf of voor een klant?

Verder eens met @Riez

• Leuk
Reacties: Bouwe en RedCat
Nee deze wagen is voor mij zelf @Altos. Ik vond het al wat een sinaasappelstructuur hebben, maar dacht dat dit bij poedercoating hoorde :D Maar inderdaad, zo zat ik ook te denken. Aan alles wat structuur heeft gaat vuil zich beter hechten... Los van opnieuw poedercoaten, dan iets van Gyeon Rim gebruiken?

• Leuk
Reacties: Altos
Bij poedercoaten zijn de atmosferische omstandigheden (temperatuur en vochtigheid) belangrijk.
Dit effect kan het gevolg zijn van vocht tijdens het poederen.

Een coating als Rim is altijd aan te bevelen.