• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kristalisatie Gyeon Evo Pure?

Darcey

Detailing trainee
2 jul 2023
40
30
Goedeavond allen,

3 Weken geleden heb ik de Pure coating aangebracht. Afgelopen week eerste wasbeurt.
Hier heb ik de Monello foam en Gyeon Restart gebruikt. Tevens de Gyeon Cure hierna aangebracht.
Vanochtend auto weer gebruikt, het leek wel alsof er sprake is van kristal vorming op lak/ruiten? Rare vervuiling, het voelt ook heel ruw... alsof er spikkeltjes zit op mijn lak.

Zie foto's.
Wie heeft hier meer ervaring mee?
 

Bijlagen

  • 20230814_142457.jpg
    20230814_142457.jpg
    219,2 KB · Weergaven: 86
  • 20230814_140552.jpg
    20230814_140552.jpg
    194 KB · Weergaven: 91
“ het leek wel alsof er sprake is van kristal vorming op lak/ruiten?” Maar heb je dan ook Gyeon Pure op de ruiten gesmeerd?
Kan het zijn dat je onder een boom hebt gestaan en dat het kleine hars/boomsapdruppeltjes zijn?
Of zijn die pikkeltjes keihard van structuur?
 
Zou het niet toevallig iets van verf zijn door bv. nieuwe wegmarkeringen ofzo?
Kan je de plekjes er af krabben met je nagels? Op de ruit testen eventueel om de lak te sparen.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Vergeten te melden, en achteraf ook dom: nee, coating zit niet op de ruiten. Ik zal straks even kijken of het zo te verwijderen is.
 
Geen coating op de ruiten maar wel dezelfde pikkeltjes (hard/zacht of hardgeworden zacht) dan is het waarschijnlijk iets wat achteraf op je lak is gekomen .
 
Misschien de restart (te lang >2 min) laten opdrogen?

Ik zou eens wassen met een reguliere shampoo, bathe of dodo juice btbm