• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunstleder, beschermen en onderhouden, vraag productadvies.

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Eind van deze maand zal de Focus Wagon ons verlaten en daar komt een Renault Mégane Estate Bose in het Noir Etoille voor terug. Het had allemaal wat voeten in de aarde, daarom geen Golf, V40 etc. maar het is weer opgelost iig.


Nu zit er in die Bose uitvoering een bekleding wat heet: “Bekleding kunstleder TEP/Stof 'Bose®' antraciet”.

Op het forum kom ik weinig tegen over kunstleder. Een discussie over sensatec van BMW en dat was het dan wel.
De auto is er nog niet, dus specifieke details heb/ken ik niet. Mischien dat @Animemations er meer van weet, want meen dat die ook de Bose variant heeft.
Omdat het geen leer is, zal de WA Leather Balm en de Gliptone z’n werk hier vast niet op doen.

Vraag:
Hoe onderhoud en bescherm je dit nu het beste? Waarmee maak je schoon (apc lijkt niet aangeraden).

Ben benieuwd naar jullie tips!
 
Ik rijd momenteel in een Mégane GT-Line uit 2013.
Met TEP halfleder.
Zo noemt Renault het.
Ik kan je zeggen dat de P in TEP staat voor plastic/plastique. Was er zelf toendertijd 'not so amused mee'. Had er eerlijk gezegd ook niet zoveel aandacht aan besteed.
Een paar jaar geleden is de wang van de chauffeursstoel ingescheurd in het TEP 'leder' en het was toen goed te zien dat het een textiellaag is met een soort kunststof eroverheen.
 
Mijn excuses voor het late antwoord! ;)
Persoonlijk gebruik ik, na het reinigen van kunstleer, Gyeon Preserve om de zetels te beschermen en te voeden.
Heb de indruk dat dit meer dan voldoende is om het materiaal in topconditie te houden!
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973