• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof “kussens” C3

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Een kennis rijdt in een C3. Of ik van het weekend eens kan kijken, want de “stootkussens” op de deuren slaan wit uit. Ik heb het nog niet gezien, maar ik verwacht dat het door het (aggresieve) wasmiddel van de krasstraat komt, waardoor het kunststof gewoonweg voeding nodig heeft.

Vraagstelling:
Het kunststof wat op de deuren van de C3 zit slaat helemaal wit uit.


Zonder het gezien te hebben, denk in volgende (mogelijke) oplossing voor het kunststof:
- gebruikelijke wasproces
- schoonmaken met Autofinesse Verso APC (mengverhouding 1:7) en de nylon borstel Monello Riccio.
- schoonmaken met Pre-Wow van Black-Wow.
- behandelen met Autofinesse Revive.
- na het be-/afwerken van de rest, de Autofinesse nawrijven.


Mag ik jullie vragen wat je zou doen qua handelingen? Andere producten adviseren is niet nodig, gaat me meer of de stappen juist cq iemand hier al eens eerder voor gestaan heeft.
 
Je zit goed met je werkwijze. Om iemand te helpen voor langere termijn zou je kunnen denken aan trim. Meeste mensen voeden niet iedere 4 weken de kunststof delen...
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
APC gebruik lijkt wel een verslaving
Als het niet vet is, waarom dan een APC ?
En als je daarna een dressing gebruikt waarom dan zo sterk schoon maken

Eerst maar eens nagaan of de "witte uitslag" er makkelijk af gaat
 
Exact waar ik over twijfelde @RedCat. :) Thnx.
Denk zelf dat de Pre-Wow voldoende zou moeten zijn en daarna dressing.
 
Laatst bewerkt:
Klopt @Istnogferarie.

Maar om nou Gyeon Trim aan te brengen en daarna de wagen weer door de krasstraat te zien sturen, komt de duurzaamheid denk ik niet ten goede, ook niet van trim.

Dus... ik dacht eerst maar eens Revive, met de opmerking: “kijk zo kan het ook”. En gelijk daarna “als je duurzamer en beter wilt, kan dat met Trim, maar dan is de wasstraat...”

Of hebben jullie andere ervaringen met Trim en wasstraten?
 
Hey Marcel!

Jouw stappenplan zou ik ook doen. :D (Behalve de Pre-WoW)

Uiteraard eerst effe koekeloeren wat er nou precies op de stootrubbers zit. Misschien is het zeepresidu, misschien is het kunststof al een stuk aangetast om wat voor reden dan ook, misschien is het pindakaas. :p

Na het goed wassen en bij voorkeur ook borstelen nog geen verschil? Dan zou ik eerst met Pre-WoW aan de gang gaan. Ik ken dit product niet, maar weet dat men hier vaak polijstresidu/vlekken mee verwijderd als er stootstrippen geraakt zijn.

Ik heb ook wel eens op dof/vies kunststof Natural Look rijkelijk gesmeerd en laten intrekken. Niet om te dressen, maar de Natural Look doet ook zeker iets ''reinigends''. (Tip van het forum) Vervolgens heb ik de dressing weer verwijderd, en om nog extra schoon te maken c.q. ontvetten, met APC+D. Daarna Revive gebruikt.

Mocht je met APC aan de gang gaan, begin dan met een lage concentratie. (Ik weet niet hoe sterk de Verso is, want ik gebruik APC+D) Wanneer ik zou merken dat het kunststof niet veel opknapt én zich ook niet (goed) laat voeden, dan ben ik al snel geneigd om een stukje te proberen met melaminespons en APC+D. Maar bekijk dus wel goed op het materiaal dit leuk gaat vinden om lang ''geschrobt'' te worden. Bij sommige kunststoffen, die ik overigens tot op heden alleen in het interieur ben tegengekomen, merk je dat het materialen vrij zacht is.


Trim vind ik mooi spul en op mijn BMW zit het al bizar lang. (Stootstrippen deuren, met name) Maar bij kunststoffen die een lage dichtheid hebben, waarbij je dus duidelijk de korrels van het kunststof ziet, werkt het in mijn ervaring minder goed. De wasstraat is niet perse killer, maar zoals bij elke coating krijgt het wel meer op z'n lazer en mechanische belasting is wat het zal laten slijten. :)
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik zou het gewoon eerst een ontvetten en daarna een dressing aanbrengen.

Mocht dit niet genoeg zijn, dan kan er altijd nog naar apc + wondersponsje gegrepen worden.

Ik heb geen ervaring met trim+ wasstraat. Wel kan ik zeggen dat mijn trim er al 60kkm op zit. Op een paar plekjes wordt het nu iets minder. Maar op de meeste plekken is het nog perfect. Het blijft toch echt wel een wonderlijk goedje.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Marcel1973