• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof motordelen poetsen

rsvmakkie

Detailing addict
26 mrt 2017
28
63
51
De kont van mijn Aprilia is gemaakt van mat zwart kunststof met daarop vanuit fabriek wat stickers.
Nu heb ik een tijd geleden wat stickers verwijderd en blijf ik een kleurverschil zien (zie foto).

Aangezien ik binnenkort mijn gehele motor wil polijsten vroeg ik me af of er wellicht tips zijn om deze matte uitstraling weer terug te krijgen?
Ben bang dat als ik gewoon polijst dat het een glimmend geheel wordt en dat is nou net wat ik niet wil....

IMG_1187.JPGIMG_1188.JPGIMG_1189.JPG
 
Klopt @RedCat, maar niet met vlekken op (mat) kunststof.

Je zou met een melaminespons a.k.a. wonderspons het kunststof kunnen bewerken. Belangrijk is het wel om dit egaal te doen anders krijg je alsnog kleurverschil.

Polijsten op matte lak is een dikke no-go.
 
Idee achter het verwijderen van de stickers was om het kontje net als de rest zilvergrijs te laten spuiten.
Nu vind ik dat mat zwart eigenlijk best mooi

Zal eens met apc en een wonders pons proberen...

Thanks voor de tip
 
Als ik je goed begrijp is het puur kunstof en niet gelakt toch? Heb je al gekeken of het voeden van het kunstof nog effect heeft?!

Wellicht hoef je dan niet perse melamine aan de gang maar kun je eerst testen met een dressing. Als dat goed werkt bijvoorbeeld gyeon trim gebruiken?
 
Klopt, het is ongelakt kunststof en nee heb er nog nooit een voeding of iets dergelijks opgesmeerd.
Zal bij mijn volgende bestelling de Trim meenemen. Is volgens mij ook wel bruikbaar op mijn bmw :yum
 
Dat is het altijd! Trim en Rim zijn voor mij de coatings die het grootste verschil maken.

Waar lak coatings nog discutabel zijn, zijn dit soort producten niet te evenaren, en het altijd goed om in huis te hebben.

Trim zal zeker de verkleuring een stuk minder zichtbaar maken, het zal niet meteen de matte uitstarling terug geven, maar eerder het kunststof meer diepte geven.