• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak dikte meter

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,.

Kan iemand mij vertellen wat een lak dikte meter precies doet, is het een must have? en waar zijn ze te verkrijgen en wat kosten ze?

Greetz
 
Kijk eens in het Collectie - Topic van "Bas" ,hij heeft er één.
Als je vaker krasbehandelingen doet is wel handig om te hebben, je kan bepalen hoeveel lak je kan verwijderen zonder permanente schade.
 
Ik heb er zelf 1 besteld. Het is handig als INDICATIE. Het meet namelijk alles vanaf het metaal tot en met de bovenlaag. Het zegt dus niks over de dikte van de blanke laklaag waar je wat af polijst. Een normale lak heeft een dikte van 120-150 micron, kom je ineens een plek tegen van 90 dan weet je: hey hier moet ik oppasen. Kom je een plek tegen van 250mircron weet je ook hier moet ik oppassen die is overgespoten.

Het geeft dus een indicatie geen garantie! Maar het is beter dan niks. Zeker als je zwaar wilt polijsten voor een kras of gaat wetsanden dan is het zeer handig.

Je hebt meters die alleen metalen kunt meten die magnetisch zijn en meters die zowel magniets als niet magnetisch(Ferro en Non-Ferro) kunnen meten. Er zijn zelfs meters die kunstof kunnen meten, die starten bij $2000 dus ik denk dat dat wat te hoog gegrepen is.

Als je een meter hier in NL wilt kopen ben je minimaal zo'n 350-400 kwijt voor de simpelste meter.
Ga je op Ebay kijken dan zijn er zo rond de 200.
 
Helaas is de groubbuy gesloten nu op detailingworld.co.uk maar daar had ik hem vandaan. Nu maar hopen dat ie ook daadwerkelijk komt ;)
 
Ik vind het zeer handig. Je kan bijvoorbeeld goed meten hoeveel lak je hebt, maar ook hoeveel je gemiddeld na het polijsten eraf gehaald hebt!