• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak(stift) bestellen

Fellow

Detailing guru
17 sep 2021
128
128
Goedendag allen,

Ik heb ergens gelezen dat de lak uit (bepaalde) lakstiften zonder blanke lak is. Deze blanke lak moet je er dan apart overheen aanbrengen. Echter zou dit nogal voor kleurverschil zorgen. Ik heb ook ergens gelezen dat dit niet het geval zou zijn als de metallic lak al met blanke lak gemengd is.

Daarom mijn vraag: wie kan mij in de juiste richting helpen voor het aanschaffen van een 'all-in-one' lakstift?

Ik heb dit nodig voor het aantippen van een aantal kleine steenslag schades. In beginsel draait het me om het opvullen. Echter, als het nodig is en ik de tijd kan vinden wil ik het daarna wellicht ook wetsanden en weer egaal polijsten.
 
Als je zelf bezig wilt gaan kun je een kleur flesje en een blanke lak flesje bestellen.
Daarna kun je zelf 50/50 proberen te mengen en kijken of dat jouw bevredigd.
 
Als je zelf bezig wilt gaan kun je een kleur flesje en een blanke lak flesje bestellen.
Daarna kun je zelf 50/50 proberen te mengen en kijken of dat jouw bevredigd.
Bedankt, dat kan altijd nog een oplossing zijn ja.
Echter heb ik toch liever iets wat van te voren gemengd is, als dat er is tenminste.
 
Ik heb mijn lak laten scannen bij een automaterialenbedrijf, en op verzoek is toen een spuitbus aangemaakt op kleur, zodat het kleureffect van de blanke lak al in de spuitbus zit verwerkt. Als ik iets groters heb, kan ik gewoon spuiten, voor het bijwerken van steenslag spuit ik een beetje verf in de dop van de spuitbus, en breng dat op met touch up stick. Kosten voor zo'n spuitbus op maat was minder dan 30 euro.
 
  • Leuk
Reactions: Fellow