• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakcorrectie GOLF GTE

Pruttelaar

Detailing addict
9 apr 2019
38
55
Dit is een aanvulling op een eerder blog.

Het dak van mijn tijdelijke GTE aangepakt. Wat ik niet goed op de foto kon krijgen was de vele doffe wazen in die over het dak liepen. Op foto was er altijd wel een spiegelend effect te zien, maar in het echt miste enorm veel glans. Beste voor en na foto die ik kon maken staat hieronder. Ik heb 2 hits met S2 op een sandwich pad en 2 hits met S20 gedaan op de spider pad.

roof-compared.jpg


Overzicht van het resultaat:
IMG_7266.jpg


Ook heb ik de B-stijlen aangepakt met Monello mezzo op oranje en finale op wit. Beide 1 hit:

B-styles-compared.jpg


Lang niet alle defecten zijn uit het dak. Sommige zijn ook gewoon door de blanke lak heen helaas. Maar eindelijk kan hij weer shinen in de zon:

IMG_7267.jpg
 
Resultaat ziet er goed uit maar... Door de blanke lak op het dak?? Dat lijkt me sterk voor een auto als deze. Dan moeten er al hele gekke dingen gebeurd zijn, denk dat daar iets anders aan de hand is. Wellicht kun je nog eens wat foto's van posten van de delen waar jij denkt dat het door de blanke lak heen is, dan kunnen de kenners hier er misschien nog iets van vinden. :)
 
Resultaat ziet er goed uit maar... Door de blanke lak op het dak?? Dat lijkt me sterk voor een auto als deze. Dan moeten er al hele gekke dingen gebeurd zijn, denk dat daar iets anders aan de hand is. Wellicht kun je nog eens wat foto's van posten van de delen waar jij denkt dat het door de blanke lak heen is, dan kunnen de kenners hier er misschien nog iets van vinden. :)

ik zal eens kijken of ik er betere foto’s van kan maken. de vorige bestuurder legde wel altijd zijn oplaad kabel over het dak als hij aan huis oplaadt omdat die kabel niet over de stoep mocht lopen.
 
Toch een (redelijk) mooi resultaat behaald!
Had die oplaadkabel dan een stalen mantel erom heen ofzo? Een "electriciteitsnoer" die krassen trekt door de blanke lak, op een (in het algemeen harde) VAG-lak....:confused:
 
Uhm...we weten toch allemaal dat vaak niet het materiaal zelf maar de contaminatie tussen het schuivende materiaal en de lak de boosdoener is van krassen?
Weinig schone auto’s na een rit, dus bij opladen schuurt de kabel over de lak. Wat daar tussen zit (steentje, zand, ijzerdeeltjes) kan een behoorlijke kras achterlaten, zeker wanneer dit regelmatig wordt gedaan.

mooi opgeknapt hoor, hopelijk houdt de bestuurder hem zo netjes.
 
Uhm...we weten toch allemaal dat vaak niet het materiaal zelf maar de contaminatie tussen het schuivende materiaal en de lak de boosdoener is van krassen?
Weinig schone auto’s na een rit, dus bij opladen schuurt de kabel over de lak. Wat daar tussen zit (steentje, zand, ijzerdeeltjes) kan een behoorlijke kras achterlaten, zeker wanneer dit regelmatig wordt gedaan.

mooi opgeknapt hoor, hopelijk houdt de bestuurder hem zo netjes.

thnx voor het bijvallen
 
Toch al een hele verbetering, waarom die b stylen ook altijd he haha, dat dat zo gevoelig blijft in deze tijd nog steeds.
 
Klopt ja, mijn auto nu ook. En dan zei die swirlvrij bij verkoop, yeah my ass :p misschien is dat wel een goede optie om te doen, als jij nou even het goede voorbeeld geeft volg ik vanzelf o_O
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
Swirlvrij :laughing: dat zie je echt niet vaak..
Ppf heb ik liggen ben alleen de “squeeg” kwijt die moet ik even bestellen.. zodra die er is breng in het aan.. ook bij de instaplijsten, sowieso aan de achterkant waar de kids instappen.

Ben nog altijd benieuwd naar de “door de lak” punten.. zoals in de startpost wordt aangegeven :blush: