• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdikte vraag/ discussie voor de kenners

De laatste 3 lagen, staat ook in de beschrijving. ;)

De betreffende meter wordt veelal goed gewaardeerd door Engelse pro detailers, dus de accuraatheid zal ongetwijfeld afdoende zijn.

De 200 serie heeft verschillende uitvoeringen meters, waaronder voor metaal met de PT 6000 probes, maar dat is dan geen advanced model en meet dus geen meerdere lagen.
De advanced serie kan alleen meerdere lagen (3) meten op niet metalen.

Duidelijk Frans, ik had niet zover gelezen. Blijft natuurlijk de vraag hoe de lakdikte meting omgaat met sinaasappelhuid: meet ie tot de toppen van de volgende laag, pakt ie het gemiddelde, of kijkt ie naar de 'dalen' van de sinaasappelhuid. (ik schat dat dit met behulp van de software min of meer is te sturen, dus zal niet alleen afhangen van de technische mogelijkheden, maar ook van de inhoud van de software).

Met meten blijf je toch constant verschillen houden op hetzelfde plaatdeel, enkele mm's verder kan alweer een paar Micron schelen.
Als je echt wilt weten wat je weg haalt met polijsten, dan moet je eigenlijk met een laserdot in een vaste opstelling werken en constant op diezelfde plek blijven meten.

Volgens mij heeft de betreffende meter wel een optie om het gemiddelde van diverse metingen te laten berekenen.