• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakschade aan velg ( update met resultaat )

Karstieman

Detailing rookie
13 aug 2012
7
0
46
Ik heb onlangs een setje velgen overgenomen waarvan één velg beschadigd is geraakt tijdens de bandenwissel.
Het betreft enkel lakschade. Dus geen diepe krassen o.i.d.





Aangezien ik de velgen als wintervelg wil gebruiken wil ik deze beschadigde velg zo goedkoop mogelijk laten herstellen.
Zou het mogelijk zijn om alleen de schade te laten bijspuiten ?
Nogmaals: het is voor de winter, dus een 100% resultaat is niet nodig.
Het eindrestultaat moet wel acceptabel uitzien natuurlijk !
 
Ik zou eerst even voelen hoe diep het zit. Mischien kan je het polijsten of eventueel wetsanden en dan weer polijsten.
Anders voorzichtig bij spuiten op het balanceerapparaat.
Of andere optie Plastidip.

Succes ermee.
Gr Jerry
 
Ik heb de velg inmiddels laten repareren !
Een rondje Limburg leert dat sommige bedrijven alleen de hele velg willen doen omdat 'het resultaat nooit mooi kan worden met kleine stukjes spuiten'.
Die hebben dus gewoon geen zin om te gaan spuiten :p
En zoals ik al schreef hoefde het geen 100% repair te worden, omdat het wintervelgen betreft.

Uiteindelijk heb ik bij mijn eigen bandendealer de schade op de velgen laten bijspuiten (en meteen de winterbanden laten monteren).
De eindresultaten wil ik jullie niet onthouden, want ik vind het erg goed gelukt. !
Uiteraard is er kleurverschil, maar je ziet het bijna niet.

En natuurlijk heb ik de velgen voor de foto nog even in de Smartwax Rimwax gezet :)^





 
Gezien je wensen vooraf denk ik dat het heel netjes gelukt is.
Maar ben je niet een beetje vroeg met het monteren van de winterslofjes? Ik hoop nog een beetje rustig nazomerweer te krijgen de komende tijd.
 
Netjes!

Mijn winterbanden gaan er ook pas in november op, maar denk niet dat het veel uit maakt als je ze er nu al op hebt.
 
BlackPassat zei:
Gezien je wensen vooraf denk ik dat het heel netjes gelukt is.
Maar ben je niet een beetje vroeg met het monteren van de winterslofjes? Ik hoop nog een beetje rustig nazomerweer te krijgen de komende tijd.

Voordeel is dat de prijs van de winterbanden nu nog niet beïnvloed is door (mogelijk) grote vraag.
 
Ten eerste hallo plaatsgenoot, ten tweede mooi resultaat, ziet er toch weer keurig uit.

Groet Harry