• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakverzegeling nieuwe auto

Tain

Detailing rookie
14 dec 2010
4
0
Hallo allemaal,

Mijn naam is Tain, 28 jaar uit Eindhoven.

Gisteren ben ik bij de plaatselijke Suzuki dealer gaan kijken voor een nieuwe Suzuki Swift, en de beste man vertelde mij dat in het afleverpakket een volle tank, mattenset, hamertje, vestje, driehoekje etc. EN een lakverzegeling zit waardoor de lak wordt beschermd tegen invloeden van buitenaf en het vaal worden van de lak tegengaat.

Mijn vraag : is dit nodig op een nieuwe auto?

Bedankt!!

Tain

Klinkt als Waxoyl....

Lekker weglaten als het kan.....

Onnodig en zeker niet zo goed als dat de dealer zal doen geloven!

Hey,

Even zoeken met de term "lakverzegeling" en komt een stortvloed van informatie tegen over deze "fabeltjes"

Mijn persoonlijke mening: NIET doen die lakverzegeling, lekker zelf een bestelling plaatsen bij Carclean en je nieuwe waggie ZELF onderhouden...! :jippie
Zou je het niet zelf willen doen, zijn er vast andere gegadigden die je ermee willen/kunnen helpen voor minder dan dat die lakverzegeling kost.....
Anders mag je altijd eens bij me langskomen (Deurne - Eindhoven is goed te doen toch?)

Grt

Welkom!

Gebruik de zoekfunctie even, is al genoeg over verteld:

https://forum.Carclean.com/cc_postst8811/Teflon-lakververzegeling.aspx
https://forum.Carclean.com/cc_postst4870/Help-Wat-heb-ik-nodig-Audi-A4-met-Flon4000-behandeling-met-krasjes-en-matig-pareleffect.aspx

Kort antwoord op je vraag... nee, niet doen, is weggegooid geld in mijn ogen ;)

Als je een keuze hebt in dat afleverpakket en het je dus geld gaat besparen als je die lakverzegeling niet neemt, zou ik voor die optie gaan.
Als het niets verandert aan de prijs van het afleverpakket, kun je overwegen om die verzegeling maar te laten aanbrengen. Houd wel een ding in gedachte: zoals hierboven al genoeg is aangegeven, moet je je van dit soort producten niet teveel voorstellen.

zoals yvo zei,zeklf bestellinkie plaatsen bij carclean en eventueel even bellen.bv Cquartz bestellen hebben wij(de forummers)een tester,hahahaha
mvg zw10

altijd DOEN!
of je moet van de dealer zwart op wit krijgen dat er geen beperking gaat zijn qua garantie op de lak als je niet kiest voor de 'lakverzegeling' en uiteraard een korting op de afleverkosten

De gemiddelde dealer verdient niets meer op de nieuw verkochte auto, en verzint er nu allerlei fratsen bij om toch nog een paar centen te kunnen verdienen aan een auto )hoorde laast van een Ford dealer dat deze meer verdient op een nieuwe Ka aan de lakverzegeling dan aan de verkoop van de auto zelf)

Aantal jaren geleden ging het een stuk beter in de autobusiness en werd er geen lakverzegeling verkocht, nu is het ineens standaard op zo'n beetje elke nieuwe auto

Je moet het zien als de fluorbehandeling die je van de tandarts krijgt, tot je 18e zit deze in het pakket, daarna heb je geen fluorbehandeling meer nodig, maar krijg je spontaan tandsteen

Bij o.a Hyundai MOET je deze behandeling erbij nemen en is er geen vrijheid van keuze.
De auto's worden standaard vanaf de fabriek met deze "behandeling" afgeleverd.
Volgens mij is er helemaal niets aan de auto gedaan en wordt het erbij verzonnen om je gewoon een paar honderd euro uit je zak te kloppen.
Was voor mij de enige reden om bij de Hyundai dealer af te zien om een nieuwe deal te sluiten, voelde me gewoon getild.

bedankt voor het meedenken allemaal!

ik ga vandaag bij de dealer informeren of het "verplicht is" (lakgarantie etc), mocht het niet verplicht zijn laat ik het niet doen :)

Ook zei hij dat de auto "netjes gepoetst" wordt afgeleverd, betekent dit dat ze hem door de wasstraat rijden?

En tot slot mijn laatste vraag : is het wenselijk om een nieuwe auto meteen te waxen, of is dit de eerste tijd overbodig?

(ik heb een paar keer in de zoekfunctie gezocht maar kon geen antwoord vinden)

Bedankt!

Verplicht voor lakgarantie lijk mij niet, zou een lastig verhaal worden denk ik... Netjes gepoetst door de dealer... :no Dat is even met een rotary er overheen en/of de krasstraat voor aflevering.
Waxen kan meteen, geen enkel probleem!

Netjes gepoetst door dealer....tsja, ik was ooit es toevallig aanwezig bij een garagehouder toen een nieuwe wagen nog even gewassen werd voor de klant 'm kwam afhalen....transportfolie verwijderen en dan lekker wassen......met een borstel....en dan bedoel ik wel degelijk een borstel met lange steel (model industriele vloerborstel) ...lekker schrobben over de motorkap enz...8-()) Ik werd ff niet goed..:-&

Ik zou er niet aan WaxOil beginnen! Waxoil wordt nooit goed aangebracht bij de (meeste) autodealers, en het is gewoon een hele dure sealant.
Ik heb in december mijn Mini met Cquartz behandeld, en dat is het eerste product waarvan ik denk dat het echt werkt. Mijn ervaring met Protech (dealer geweest), flon, waxoil, enz. zijn niet positief!
De auto is erg makkelijk te wassen, en is erg snel droog.(na een rondje snelweg helemaal droog)
Hieronder een filmpje van de beading op het dak na het wassen!

th_Film1.webp

WaxOyl wordt momenteel ook door ons getest:

https://forum.Carclean.com/cc_postst9195/WaxOyl-100-Lakpantser.aspx

En op jouw filmpje zie ik, voor een vlak oppervlak, een snelle sheeting. Is dat C.Quartz?

Hierbij ook nog even een "beading filmpje" van de zijkant. Ik wil geen reclame maken voor C.Quartz, maar wat een geweldig spul.
Het is ook erg leuk om aan mensen de test met de aansteker (daar zijn nu wel genoeg filmpjes over te vinden) te laten zien op je eigen auto.

th_Filmpje2.webp