• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto detailen met €200,- budget

Wesley208

Detailing rookie
19 feb 2021
1
2
Over een week of 3 mag ik mijn nieuwe auto ophalen bij de dealer: Peugeot 208II GT-Pack, kleur Blue Vertigo, geen Waxoyl behandeling.
D.m.v. YT heb ik mij bekend gemaakt met de technieken en processen van het detailen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, zoveel merken en producten zijn er op de markt. Aangezien het detailen uit verschillende processen bestaat wil ik mijn in eerste instantie beperken tot het noodzakelijke voor een schone en beschermde auto. Dit wil ik dan met de tijd gaan uitbreiden. Zodoende blijft de investering nog enigszins binnen de perken, het samenstellen van een volledig beginnerspakket is namelijk behoorlijk aan de prijs!

Ik ben in het bezit van dikke microvezeldoeken, droogdoeken en een washmitt. (afkomstig van Ali expres, met goede reviews)
Mijn eigen ideeën?
- Aanschaf 2x bucket met 1x grid guard
- Meguiars Hybrid ceramic wash & wax
- Meguiars Hybrid Ceramic Liquid Wax met 2x Applicator pad
- Meguiars Hybrid Ceramic Detailer (voor het heractiveren van de wax na een volgende wasbeurt en het evt. verwijderen van vogelpoep)

Ik heb in dit geval voor Meguiars gekozen aangezien de Hybrid Ceramic lijn voor mij wat overzicht geeft in producten die bij elkaar passen. Ik sta natuurlijk open voor andere producten en ideeën ! Wat ik in dit lijstje nog mis is iets van een prewash (actieve foam), een wheel cleaner en een bandendressing.

Om te starten heb ik een budget van €200,-, nu de vraag; Welke producten of materialen zouden jullie met €200,- aanschaffen?


 
IWelkom op het forum.

k zou kiezen voor Colonite wax deze zal een goede standtijd hebben en goedkoper.
Als shampoo zou je ook de Bath+ kunnen nemen als je een extra bescherming op je auto wilt.
 
  • Leuk
Reactions: David
Dit is dus exact wat ik ook zoek voor dat budget! Alleen ben ik nog niet overtuigd van meguiars. Ik volg veel pan the organiser op YT. De nieuwe turtle wax hybrid pro lijn spreekt me erg aan. De volledige lijn. Is alleen nog niet in Nederland verkrijgbaar en ook pas sinds dit jaar op de markt.

Ik verwacht met nu en twee maanden mijn nieuwe ford focus wagon st line in het blauw.
Ik zoek:
Was shampoo
Velgen reiniger(liefste banden reiniger incl)
Een wax
Interieur matteerder
Banden coat.
 
Laatst bewerkt:
Monello emmers (2)
Washmitt
Dodo Juice born to be mild shampoo
Menzerna 3800
Gyeon Prep
Menzerna Powerlock of Gyeon can coat

Ook ik adviseer de Great Lion wheel cleaner.

De Sonax BSD als detailer
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jeroen#86
Veel is persoonlijk, maar hier mijn lijstje:

- 3 emmers
- bilt hamber touch less als prewash
- Gyeon Restart of Bathe. Restart reinigt beter, maar is wat duurder/overkill als je vaak wast.
- Gyeon Ceramic detailer

Dit is ervan uitgaan dat je een hogedrukreiniger hebt of bij de wasbox wast. Heb je die niet, dan zou ik daar als eerst mijn geld aan uitgeven.
 
Dit is dus exact wat ik ook zoek voor dat budget! Alleen ben ik nog niet overtuigd van meguiars. Ik volg veel pan the organiser op YT. De nieuwe turtle wax hybrid pro lijn spreekt me erg aan. De volledige lijn. Is alleen nog niet in Nederland verkrijgbaar en ook pas sinds dit jaar op de markt.

Ik verwacht met nu en twee maanden mijn nieuwe ford focus wagon st line in het blauw.
Ik zoek:
Was shampoo
Velgen reiniger(liefste banden reiniger incl)
Een wax
Interieur matteerder
Banden coat.
Aan de auto gaat het sowieso niet liggen, erg fotogeniek apparaat weet ik uit eigen ervaring. Nog even wat plaatjes spammen:
EC26DC75-484C-400A-96AA-F6B7D9F4A9F2.jpeg

F320AEAE-1A3F-400E-AD59-0E8B4C3C6FF6.jpeg

C26C1D70-29BD-49AE-B7EE-AE4C442799BB.jpeg


Ik heb toevallig alles van de Turtle Wax Hybrid Ceramic gebruikt voor deze foto’s.

Qua verwerking erg simpel, ik was de wagen elke week met bijbehorende foam en shampoo en dan blijft de bescherming ook redelijk in orde.

Er zijn denk ik wel betere producten / systemen, qua prijs/kwaliteit en handigheid scoren de TW producten erg hoog bij me.

Qua producten wissel ik erg vaak, dit is ook sterk afhankelijk van de gebruiker. Als je de ‘basics’ op orde hebt kan je daarna af en toe eens wat anders proberen. Met de basics bedoel ik:
- hoge druk
- emmers (2 met gritguard is genoeg)
- doeken (droogdoek en stuk of 6 om te waxen/sealen/glazen/coaten)
- borstels (velgen, wielkasten, naden en kieren)
- liefst een foamlans voor een prewash

Hiernaast zou ik de volgende producten aanschaffen, en dan zelf een keuze maken uit de 1001 mogelijkheden:
- liefst iets van een prewash
- shampo
- bescherming (wax of spraycoating)
- All purpose cleaner (of velgen reiniger)
- iets voor de trims
- iets voor de ramen

Ik zou me eerst focussen op de basics en gaandeweg wellicht wat meer producten aanschaffen om op de wagen te smeren als het budget het toe laat
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor 200€ volgende nemen:

- 2 goede emmers met grid guard...hoeft niet duur te zijn. Die van Monello inclusief grid guard.(18€/stuk=36€)
- Een goede neutrale shampoo met hoge concentratie zoals Dodo Juice Born to be mild of Poorboy's Super Slick and Suds.(20€)
- Een goede droogdoek...Geen geld verkwisten...gewoon de beste nemen. Gyeon Silk Dryer XL + kleine variant.(21,50€+11,50€=33€)
- Een uitstekende glasreiniger: Invisible Glass van Stoner(8,49€)
- Een goede velgenreiniger die meteen ook een deironizer is: Kenotek Wheel Cleaner Ultra.(21€/liter of 51,50€/5 liter)
- Bilt-Hamber Surfex-HD in 5l verpakking als APC. Hier kan je alles mee en kom je jaren mee toe.(27€)
- Kenotek Interior Cleaner (om interieur, leder en zetels veilig te reinigen)(10,50€)
- Sjarnagloss Gummi voor bandendressing. Ik heb nog geen betere gevonden.(15€)
- Nanolex Tire and rubber restorer in 100ml voor rubbers te beschermen.(4,5€)
- 303 Aerospace Protectant voor interieur dressing of voor onder de motorkap.(16€)
- Nanolex Trim Rejuvenator voor externe trims.(16,50€)
- Turtle wax Seal and Shine, gemakkelijker aan te brengen dan Sonax BSD en uitstekende bescherming.(15€)
- Microfiber madness Incredipad.(13€)

Dit kost 236€.
 
Laatst bewerkt:
Aan de auto gaat het sowieso niet liggen, erg fotogeniek apparaat weet ik uit eigen ervaring. Nog even wat plaatjes spammen:
Bekijk bijlage 152957
Bekijk bijlage 152958
Bekijk bijlage 152959

Ik heb toevallig alles van de Turtle Wax Hybrid Ceramic gebruikt voor deze foto’s.

Qua verwerking erg simpel, ik was de wagen elke week met bijbehorende foam en shampoo en dan blijft de bescherming ook redelijk in orde.

Er zijn denk ik wel betere producten / systemen, qua prijs/kwaliteit en handigheid scoren de TW producten erg hoog bij me.

Qua producten wissel ik erg vaak, dit is ook sterk afhankelijk van de gebruiker. Als je de ‘basics’ op orde hebt kan je daarna af en toe eens wat anders proberen. Met de basics bedoel ik:
- hoge druk
- emmers (2 met gritguard is genoeg)
- doeken (droogdoek en stuk of 6 om te waxen/sealen/glazen/coaten)
- borstels (velgen, wielkasten, naden en kieren)
- liefst een foamlans voor een prewash

Hiernaast zou ik de volgende producten aanschaffen, en dan zelf een keuze maken uit de 1001 mogelijkheden:
- liefst iets van een prewash
- shampo
- bescherming (wax of spraycoating)
- All purpose cleaner (of velgen reiniger)
- iets voor de trims
- iets voor de ramen

Ik zou me eerst focussen op de basics en gaandeweg wellicht wat meer producten aanschaffen om op de wagen te smeren als het budget het toe laat

Prachtige auto! Krijg straks dezelfde kleur.
Lijkt mij inderdaad goed. Ik heb geen eigen oprit maar gewoon parkeer vakken voor de deur. Mis die eigen oprit dus heb ook geen hogedruk reiniger. Dan zou ik naar de was box moeten maar daar is het helaas altijd stervens druk. Maarr het zou wel moeten straks! Ik ga de nieuwe pro graphene lijn van turtle wax testen en dan kan ik altijd verder uitbreiden naar andere merken zoals de anderen hier vertellen. Hartstikke bedankt allemaal!