• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lancia Kappa

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Laat ik een beginnen met te zeggen dat het een lang lang lang weekend was!

Ik had een 13 jaar oude Lancia Kappa op bezoek voor een volledige detailing beurt.

Vrijdagmiddag begonnen om 4 uur en zondag avond om 8 uur klaar!
Inmiddels ben ik bekend met de hardheid van de VAG lak en de keramische lak van Mercedes is ook geen verrassing meer, maar wat hebben ze in godsnaam voor lak gebruikt bij Lancia!!!!!!:0

Na met de lakdiktemeter de lak nagelopen te hebben bleek bij op veel plekken overgespoten te zijn geweest, met name de deuren en de achterklep. Het dak en de motorkap zaten tussen de 110-125 micron, de rest tussen de 200-800 micron.

Ik had al wat plekjes van 'bird droppings' gezien en tot nu toe had ik die er wel redelijk uit gekregen, nou bij deze Lancia dus absoluut niet!. Ook krassen die niet met de nagel voelbaar waren gingen er absoluut niet uit, het enige wat ik er uit heb gekregen zijn de swirls, die zijn er voor 80-90% uit.

Ik heb echt van alles geprobeerd:
- Van Excenter tot Rotary (zit nie veel tussen :D)
- Van Groene light cutting tot Gele!! heavy cutting compressor pads
- Van M80 tot M105
- Van Final Finsh tot Intensive Polish

Niks hielp tegen de krassen en bird droppings. Uitendelijk maar me er bij neergelegt dat deze auto niet 100% krasvrij meer zou worden. Toen via onderstaande planning de gehele lak behandelt:
- Rotary icm Orange Compressor pad met Menzerna Intensive Polish
- Rotary icm Witte Compressor pad met Menzerna Super Finish
- Excenter icm Witte Compressor pad met Meguiars M80
- Excenter icm Zwarte pad met Poorboy's Black Hole
- Poorboy's EX-P
- Collinite 476S Doublecoat Wax
- Poorboy's Natty's Blue

De eigenaar had een half jaar geleden een leder interieur gekocht en geinstalleerd en dit was op zn zacht gezegt best toe aan een reinigingsbeurtje. Ook de rest van het interieur mocht wel eens een sopje hebben. De matten en de vloer zijn met de extractor behandelt, het water was weer prachtig zwart. Helaas geen na-foto's gemaakt Stom stom:no maar zondag avond om 8 uur was ik er ook wel een beetje klaar mee!

Bij aankomst, zo op het eerste gezicht ziet hij er nog best aardig uit, maar na wat beter bekijken was toch wel duidelijk dat de lak wat 'doffig' er uit zag en echte glans ontbrak een beetje.
11.jpg


12.jpg


Handig he zo'n lakstift
13.jpg


Krasje hier Krasje daar:
14.jpg


15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg


Klei na een kwart dak. De rest viel wel mee.
21.jpg


Tijdens het aftappen, ook miniaal een uur werk bij deze auto:"
22.jpg


Krasje hier Swirltje daar
23.jpg

24.jpg


Na het polijsten
25.jpg


Maar helaas dit soort plekken gingen er echt niet uit:
26.jpg

27.jpg


Zie hier een schone passagiersstoel en een nog te reingiging bestuurdersstoel
31.jpg


Glans na het polijsten is op zich wel dik in orde:
41.jpg

42.jpg

43.jpg


En klaar:
51.jpg

52.jpg

53.jpg

54.jpg

55.jpg

56.jpg

57.jpg

58.jpg


Reflectie:
61.jpg

62.jpg

63.jpg

64.jpg

65.jpg

66.jpg
 
Altijd al een erg fraaie auto gevonden!!! En mooi resultaat hoor!!
 
ah normaal zijn we gek op glans maar die leren stoelen zagen er niet uit !

Heb je nog een foto van het complete interieur ben erg benieuwd hoe het er nu uit ziet. Want de bijrijderstoel is prachtig geworden. Wat heb je hier voor gebruikt ?

Complimenten voor deze klus !

EDIT
Erg moeilijk soms lezen: je hebt geen na foto's helaas.......