• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Land Rover Defender

Joost91

Detailing chief
21 jan 2010
688
103
Ermelo
Collega van me heeft een 'nieuwe' aanwinst.. Een LaRo Defender. Hij weet dat ik aan detailen doe en vroeg mij of ik deze 'nieuwe' aanwinst van hem wilde aanpakken. Uiteraard!
Betreft onderstaande auto.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Echter rijzen bij mij nog een paar vragen. Ik heb deze twee topics wel gevonden, maar hier lees ik niets over het polijsten van deze auto's. Google maakt me ook niet veel wijzer..

Daarom:
- Hoe is over het algemeen de hardheid van de lakken van deze Engelse auto's (ik begrijp dat het per auto kan verschillen, maar over het algemeen;))?
- Bovenstaande, gecombineerd met dat grote delen aluminium zijn: Kan ik hier bijv. 'gewoon' met m'n wollen pad, of m'n oranje pad overheen?
- Klopt het dat aluminium snel warm wordt en ik dus goed moet opletten?
- Kan ik de traanplaat met Professional Polish reinigen of kan ik beter iets anders gebruiken?

:schaam

Hardheid: gewoon trial & error.beginnen met een zachte combinatie en opschalen als het niet goed werkt.

Ik zou de traanplaat behandelen met bijvoorbeeld meguiars all metal polish. Althans dat heb ik in het verleden wel eens gedaan met een prima resultaat.
Nou durf ik je niet met zekerheid te zeggen of je aluminium zomaar mee kan polijsten. Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven?