`Xizer, als je ff goed leest, dan zeg ik niet dat Quattro een nadeel is
De verschillende systemen kunnen nadelig zijn. ALthans dat vond ik. Als ik een quattro koop (destijds een TT) dan wil ik niet een auto die in principe voorwiel aangedreven is. Dat komt door het HALDEX systeem, wat niet van Audi is, maar van volkswagen. Dit zit in de Golf IV, V, A3, S3 en TT. Ik heb hier een andere computer ingezet, waardoor ik altijd 50-50 verdeling had zo'n beetje. Kijk dan is het leuker autorijden.
Daarentegen heeft de A4, S4 wél het originele (TORSEN) quattro systeem. Dit is een electro-hydrolisch systeem wat uitgaat van 50-50 en eventueel anders verdeelt. Tegenwoordig is het 60-40 (resp 60% achter) wat nog beter is voor de wegligging.
Ik zeg dus niet dat Quattro slecht is. Alhoewel je wel een stukje passie kwijt bent. Maar niet alle quattro systemen leveren een neutrale 4wd wegligging. Alleen sportieve rijders zullen dit overigens merken hoor.
De verschillende systemen kunnen nadelig zijn. ALthans dat vond ik. Als ik een quattro koop (destijds een TT) dan wil ik niet een auto die in principe voorwiel aangedreven is. Dat komt door het HALDEX systeem, wat niet van Audi is, maar van volkswagen. Dit zit in de Golf IV, V, A3, S3 en TT. Ik heb hier een andere computer ingezet, waardoor ik altijd 50-50 verdeling had zo'n beetje. Kijk dan is het leuker autorijden.
Daarentegen heeft de A4, S4 wél het originele (TORSEN) quattro systeem. Dit is een electro-hydrolisch systeem wat uitgaat van 50-50 en eventueel anders verdeelt. Tegenwoordig is het 60-40 (resp 60% achter) wat nog beter is voor de wegligging.
Ik zeg dus niet dat Quattro slecht is. Alhoewel je wel een stukje passie kwijt bent. Maar niet alle quattro systemen leveren een neutrale 4wd wegligging. Alleen sportieve rijders zullen dit overigens merken hoor.