• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lars.. AstraG/AudiA3

`Xizer, als je ff goed leest, dan zeg ik niet dat Quattro een nadeel is :p

De verschillende systemen kunnen nadelig zijn. ALthans dat vond ik. Als ik een quattro koop (destijds een TT) dan wil ik niet een auto die in principe voorwiel aangedreven is. Dat komt door het HALDEX systeem, wat niet van Audi is, maar van volkswagen. Dit zit in de Golf IV, V, A3, S3 en TT. Ik heb hier een andere computer ingezet, waardoor ik altijd 50-50 verdeling had zo'n beetje. Kijk dan is het leuker autorijden.

Daarentegen heeft de A4, S4 wél het originele (TORSEN) quattro systeem. Dit is een electro-hydrolisch systeem wat uitgaat van 50-50 en eventueel anders verdeelt. Tegenwoordig is het 60-40 (resp 60% achter) wat nog beter is voor de wegligging.

Ik zeg dus niet dat Quattro slecht is. Alhoewel je wel een stukje passie kwijt bent. Maar niet alle quattro systemen leveren een neutrale 4wd wegligging. Alleen sportieve rijders zullen dit overigens merken hoor.
 
Ik reageerde dan ook meer op Astra zijn vraag... :p

AstraG zei:
Over het Quattro systeem, dat wist ik niet. Maar is dit een nadeel ? Denk van niet. VAG bout volgens mij geen troep. Dat hoop ik dan toch.
 
Zou je wagens gewoon via Marktplaats verkopen.
Heb ook eens navraag gedaan bij de dealer wat ik zou terug krijgen.
7000 euro afschrijving in een jaar voor een auto uit 2004.

Dan geef ik hem nog liever aan iemand anders voor deze prijs ipv dat de garage hem weer verkoop voor 12.000 euro.

Nee ik ben er wel uit auto weg?? Inruilen mooi niet zonde van me centen.
 
Welkom Lars!
En lekker belangrijk hoeveel auto's je al hebt gehad of waar je het geld vandaan haalt. Dat ik in een Corsa rij (na een Astra G en Golf 3) betekent ook niet dat ik niet meer kan betalen. Ik heb de ruimte niet nodig en hoef me ook niet te bewijzen door hard te rijden (al rijdt de Corsa wel lekkerder naarmate de snelheid hoger is :grinning: ).Het is maar net waar je je geld aan uitgeeft. Het gaat hier om detailing, nietwaar?! :ja