• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Laten we het hebben over banden-gels/dressings/sprays

Pietbel

Detailing chief
9 mei 2016
44
75
30
Hoi poetsliefhebbers en forumgenoten!

Waarom dit topic. Ik heb, in de tijd dat ik gebruik maak van dit forum, al het nodige over banden en bandenonderhoud gelezen. Verschillende topics spreken over een bepaald merk, bepaalde dressing en heel soms over een vergelijking van twee dressings. Maar eigenlijk nooit een topic over alleen banden dressings. Tenminste, niet voor zover ik weet.
Best jammer, want er hier is best wel wat over te zeggen. Een bandendressing maakt een kleine en grote detail af. Een wasbeurt net even wat leuker, en de algehele look van de auto toch een stuk netter.

Het leek mij dus wel eens leuk om het hier over te hebben. En dan niet alleen mijn mening, maar meer de mening van jullie, het liefst onderbouwd met ervaringen. Want de ervaring van gebruikers is toch net even anders dan het praatje van de producent.

Zo zou ik bijvoorbeeld van verschillende dressings graag willen weten of ze glossy zijn, hoe lang ze glossy blijven, hoe de standtijd is, of ze vettig zijn etc. En dat is, denk ik dan, ook best makkelijk te benoemen. Want super veel factoren zijn er niet. Hieronder zal ik even een voorzetje van een eigen product doen. Misschien handig om te gebruiken, maar misschien ook helemaal niet.

Ik wil er geen vast format van maken, het doel is enkel en alleen om gebruikerservaringen van verschillende gels/dressings bij elkaar te verzamelen, zodat dit je kan helpen bij je volgende aankoop of je volgende project. Want, eerlijk is eerlijk, Die ene fijne bandendressing die je hebt staan werkt misschien wel heel lekker onder een Audi R8-met-lekker-veel-shine-en-bling, maar voor geen meter onder die ene oldtimer die volgende week op het programma staat.
 
Laatst bewerkt:
Product:
Mothers Wax - Reflections advanced tire care

Gloss:
Hoge gloss bij het aanbrengen, maar de gloss verdwijnt (na uitbuffen) vrij snel.
Daarna een mooie medium gloss/matzwarte/satin finish. Niet super donker overigens.

Standtijd:
Afhankelijk van het gebruik van de auto 2 tot max 4 weken (+- 750-1000KM)
Standtijd is overigens wel enorm afhankelijk van de voorbereiding (zo is de standtijd op een nieuwe band veel langer dan een oudere band.) en best ook wel afhankelijk van het weer.

Opbrengen:
- Het product is voorzien van spuitmond, lijkt handig, maar is het wat mij betreft niet. Helemaal op dunne bandjes spuit je al snel iets te ruim wat voor een smerig/vettig residu op de velgen kan zorgen.
- Met een applicator laat het product zich wel heel makkelijk aanbrengen. Banden goed schoonmaken met ACP+D, product aanbrengen, even laten intrekken en uitbuffen met een oude doek.

Bijzonderheden:
- Uitbuffen zou ik altijd met een oude doek doen. Zelfs na super goed schoonmaken van de band met APC+D voor het aanbrengen, is mijn doek altijd zwart na het uitbuffen.
- Gloss blijft beter zitten als ik het alleen mooi egaal opbreng, zonder het dan uit te buffen. Een voordeel wat mij betreft, want zo kan je met 1 product twee looks creëren.
- veel product voor relatief weinig geld, en zuinig in gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet echt veel banden dressings gebruikt
Momenteel zet ik er gewoon pb natural look op of autoglym rubber Care of zo iets. Geen echte dressings dus.

Let niet echt op de standtijden.
Maar er zijn volgens mij meer dan genoeg factoren die het kunen beïnvloeden. Gereden km's, staat de wagen buiten of binnen regen of zon volgens mij spelen die wel parten in de standtijd.

Eerlijk ik heb ook niet de hele tekst volledig gelezen.
 
Ooit wel een foto topic hierover begonnen.
https://forum.carclean.com/threads/banden-dressing-show-off.17203/

Misschien dat je daar al iets aan hebt.

Er zijn toch wel behoorlijk wat factoren bij een bandendressing.
Direct zonlicht
Hoeveelheid kilometers
Beweging van de band
Hoe schoon ze zijn gemaakt voordat er een dressing opging
Hoe de dressing wordt aangebracht (sprayen of deppen)


Leuk topic om te hebben, er zullen vast vele meningen volgen ;)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Factoren is misschien ook wel de verkeerde woordkeus. De bovengenoemde zijn inderdaad factoren op het eindresultaat en/of standtijd.
Ik doelde zelf meer op (redenen?) om een product te kiezen. Wil je bijvoorbeeld heel veel glans of juist liever een satin finish? Wil je een hele lange standtijd of vind je het niet erg om het zo af en toe opnieuw aan te brengen? Meer iets in die trant ;)
 
Ik moet ook nog steeds eens een goede dressing aanschaffen, maar ben er nog niet uit.
Heb verscheidene geprobeerd, maar ik ben op zoek naar 1 die de band doet lijken op een nieuwe band. Donker, maar niet te pikzwart, mat, het liefst zelfs ruikend naar een nieuwe band
Ohja, en moet ook nog beetje standtijd hebben
 
Ik moet ook nog steeds eens een goede dressing aanschaffen, maar ben er nog niet uit.
Heb verscheidene geprobeerd, maar ik ben op zoek naar 1 die de band doet lijken op een nieuwe band. Donker, maar niet te pikzwart, mat, het liefst zelfs ruikend naar een nieuwe band
Ohja, en moet ook nog beetje standtijd hebben

Hebberd
 
Van het weekend even de Waxaddict Feeder geprobeerd, zeer dun qua vloeistof dus rustig aan met aanbrengen.

Foto1: Gereinigd met Tuf Shine.
IMG_0658.JPG


Foto2: Aangebracht met pad zonder nawrijven.
IMG_0660.JPG


Foto3: laten intrekken en naderhand een doek gebruikt om overtollig product weg te nemen.
IMG_0661.JPG
 
Kan mij heugen dat er al vaker dit soort topics voorbij kwamen. :)

Als er iets is waar de werking al snel van afneemt, is het wel een banden-dressing. Ik heb er ook enkele geprobeerd en hield het daarna gewoon bij de Gyeon - Tire. (Geen vette smeergel, trekt niet volgas in de band, keuze uit uitstraling tussen satijn of glim)


Greeetz
 
Ik heb een tijdje geleden een gratis flesje Hubikote Tyres bij een bestelling bij CC gekregen (al niet meer in het assortiment) en vorige week eens opgebracht. Mijn eerste keer dat ik een bandendressing gebruik, maar ben tevreden over de looks. Ben dol enthousiast over de geur (zou het bijna als after-shave gaan gebruiken). Volgens 1 van de kinderen in de buurt heb in de best ruikende auto van de heeeeeeeele buurt :). Over de standtijd kan ik nog niet veel zeggen.
 
Kan mij heugen dat er al vaker dit soort topics voorbij kwamen. :)

Als er iets is waar de werking al snel van afneemt, is het wel een banden-dressing. Ik heb er ook enkele geprobeerd en hield het daarna gewoon bij de Gyeon - Tire. (Geen vette smeergel, trekt niet volgas in de band, keuze uit uitstraling tussen satijn of glim)

Greeetz

Er is inderdaad een foto forum voorbij gekomen (wat Istnogferarie ook al even vermelde) maar voor zover ik weet nog nooit een diepgaand forum, over aanbrengen en standtijd bijvoorbeeld. Iets waar ik zelf best wel benieuwd naar ben ;)

Gyeon - Tire zie ik de laatste tijd heel vaak voorbij komen, reacties zijn veelal lovend en hij staat dus ook zeker op m'n verlanglijstje voor de volgende bestelling. Maar het lijkt me toch niet zo dat dit de enige is die momenteel echt goed is?
 
Bijna anderhalve week geleden had ik na een wekelijkse wasbeurt eens de Silk & Shine Dressing van CG op mijn banden gesmeerd zonder op voorhand te ontvetten. Ook zonder verwachtingen eigenlijk. Ik ben sowieso ook al iemand waarvan de voorkeur uit gaat naar een echte wet look, iets wat de Silk&Shine helemaal niet geeft.

Maar dus: nu bijna anderhalve week later heb ik mijn wagen opnieuw gepoetst met wat extra aandacht voor de velgen en banden. De dressing leek er nog mooi uit te zien voor ik begon, dus gebruikte ik de Orange Degreaser van CG om de oude dressing te 'strippen'. Even laten intrekken, schrobben en afspuiten.

Tot mijn verbazing viel me meteen bij het afspuiten op hoe mooi de dressing was gebleven met toch ook een mooie beading. Wetende dat deze dressing op waterbasis is, ik totaal geen verwachtingen had bij deze dressing voor de banden (gebruik ze normaal voor het interieur) en bij het aanbrengen nieteens de banden op voorhand ontvet had kan ik enkel maar tevreden zijn. De kleur was wel iets minder geworden, maar nog wel in orde!

Leuke dressing op de banden voor een matte look!
 

Bijlagen

  • 20170619_123732.jpg
    20170619_123732.jpg
    266,5 KB · Weergaven: 144
  • Leuk
Reactions: Pietbel
@m@rio ,die Gtechniq lijkt wel wat matter als Gyeon Tire welke vond jij uiteindelijk nou beter?
Zelf ben ik fan van Gyeon Tire en heb nog geen betere banden coating/dressing kunnen vinden.
Standtijd van andere dressings is vaak een stuk minder.