• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bandenspray of banden gel/dressing ?

tobber

Detailing trainee
23 jul 2013
20
47
Hallo,

Vandaag bezig geweest met de set winterbanden goed schoon te maken.

Nu had ik graag wat meningen gehoord i.v.m. wat nu het beste te gebruiken om de banden mooi zwart te maken, en toch een tijdje zo te houden.

Ook graag de voor en nadelen van bv. : bandenspray ( soort silicone ) of een bandengel/dressing .

Alvast bedankt voor jullie moeite en tijd.


Groeten Tom
 
Ik gebruik al een tijdje Meguiars Endurance Tire gel. Gemakklijk aan te brengen met een pad, maar de banden moeten wel droog zijn. Dit geeft een hoge glans voor een paar dagen tot een week. Daarna is het nog wel zichtbaar, maar met minder glans.

Echter, deze gel is niet 'water based', maar 'solvent based'. Ik heb op verschillende fora gelezen dat dit bij langdurig gebruik slecht is voor rubber, en dus ook voor je banden. Volgens mij heb ik ook zoiets gelezen op dit forum, maar ik kan het niet meer vinden.

Wellicht is er iemand met meer kennis die dit kan vertellen? Als het slecht is voor je banden, dan zou ik het namelijk niet aanraden en dan stop ik ook gelijk met het gebruik.

Jan
 
Voor maandenlang plezier is er volgens mij maar één oplossing: https://www.Carclean.com/product/Tuf_S...TS101KT_102356

Werkt bij mij in ieder geval prima!
 
Bedankt Kaandorp! Ik heb ook de hele review van Rogier gelezen. Kennelijk ben je één keer een uur of 5 bezig, maar daarna is bijhouden een fluitje van een cent.
 
Jansen;n421868 zei:
Ik gebruik al een tijdje Meguiars Endurance Tire gel.
Echter, deze gel is niet 'water based', maar 'solvent based'. Wellicht is er iemand met meer kennis die dit kan vertellen? Als het slecht is voor je banden, dan zou ik het namelijk niet aanraden en dan stop ik ook gelijk met het gebruik.

Ik gebruik al jaaaaaaaaaaaaaren op solventbasis en in de verste verte geen barstjes te bespeuren...............lijkt me eerder een verhaal om de eigen watergedragen produkten te slijten.....

Een band die 15 jaar in de zon staat ( van een caravan bv ) zal meer uitdrogen dan eentje die regelmatig wordt ingesmeerd met iets op solventbasis neem ik aan .....en die eerste zal ook niet zomaar kapot springen.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Hallo,

Ik heb het langdurige product hierboven ook, zit nu op de zomervelgen en ben het nog wat aan het afwachten. Daarom vind ik het voorlopig nog wat te duur om op de winterbanden te doen.