• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leder interieur behandelen / Welk product voor deze kleur leder?

j0eyv

Detailing rookie
21 sep 2010
6
0
Heren,

Ik ben geen poets freak en er ook helemaal niet goed in. Ik ben natuurlijk wel fan van een blinkende auto en fatsoenlijk interieur. Afgelopen week heb ik mijn nieuwe Alfa Romeo opgehaald. Deze heeft wat in/uitstap schade aan de bestuurdersstoel. Nu heeft een beige/geel interieur.

Ik wil de schade aan de stoel behandelen met een bepaald middel. Ik meen mij te herinneren dat er een soort lijm/verf achtig middeltje is dat je erin kunt wrijven waarna het weer netjes uit ziet. Ik ben namelijk bang dat dit gaat scheuren o.i.d.

Wat is jullie advies voor onderstaand interieur?

1.webp

2.webp

3.webp

Alvast bedankt!

Verfsetje van Colourlock is de oplossing hier. Mogelijk hebben ze de kleur in het assortiment, anders laten mengen.

Ik had het dakotabeige leder in de voormalige BMW van mijn vrouw kapot gewreven met een melaminesponsje en veel te straffe APC. De kleurlaag was weg op groot stuk van de zitting van de bijrijdersstoel. Klein spatje APC gemorst, en dan de verkleuring proberen weg te poetsen, dat kopt niet goed. Dom dom, I know.
Zeer vervelend als je de wagen wil verkopen.

Ik heb dit weer zo goed als nieuw gekregen met een product wat ik vond bij de lokale meubelmaker. Ik had de tijd niet om te wachten op een bestelling van Colourlock (mijn eerste idee), want de wagen moest dringend de verkoop in.
Het was dikkere vloeistof, vergelijkbaar van structuur met Colourlock. Kostprijs was iets van een 10 euro.
Heel wat kleuren in stock, waaronder het exacte kleur voor de BMW.
Resultaat na een vijftal laagjes, met telkens een 45' tussen: als nieuw.
Ik heb meteen ook de zitting van de bestuurdersstoel een laagje of twee gegeven, want plots toonde die wel heel vuil (na 205k km wel enigszins normaal).
Merk van het flesje ontsnapt me, en ik heb de rest meegegeven met de kopers.

De koper was héél content met mijn huisvlijt. Ik vrees echter dat het van korte duur zal zijn: de wagen had een rondje polijsten en een laagje wax van buiten en een grondige schoonmaakbeurt van binnen gekregen, en toen ze die kwamen ophalen stond de tas al op de motorkap :|~* en vlogen de kinderen met hun natte schoenen over de beige zetels :o ...

De naam van het producent schoot me weer te binnen: Cathiel Chemie (een Nederlands bedrijf, trouwens), en het product heet 'Leather Recolour'.

Veel wangen van lederen zetels zijn hier gevoelig voor ,nu weet ik niet of je dit met een middeltje kan herstellen maar voor nu zit er nog geen scheur in.
Om dat zo te houden moet je het leder niet uit laten drogen en soepel houden dat weet ik wel.
Gewoon regelmatig onderhoud (voeden) plegen.

Komt omdat het leer niet van de kwaliteit is waar het van hoort te zijn.
Bezuinigingen al aardig wat jaartjes zo he.
Zijn heel wat bekende en dure merken die daarmee kampten met modellen en sommigen zijn daarvan teruggekomen gelukkig.
Zelfs goed onderhouden jaren 80 klassiekers hoeven dit nog niet te hebben.

Beste lijkt mij ook goed voedden en dit een kleurbehandeling geven.