• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product voor leder interieur BMW

Peerke

Detailing rookie
17 aug 2008
11
0
Om mijn leder interieur van de BMW te reinigen twijfel ik tussen Poorboys, Mothers, Gliptone en Dr. Leather. Ik wil de matte uitstraling behouden en geen rare geurtjes. Een subtiele ledergeur vind ik prima. Ik heb goeie ervaringen met het gebruik van Poorboys.

Op het forum en de bestelsite lees ik verschillende reacties.
Poorboys Leatherstuff: meeste mensen tevreden, een persoon met een BMW vindt dat het leer gaat glimmen en glad wordt.
Mothers Leathertech Moisture: goed resultaat, ruikt naar cocos?
Gliptone Liquid Leather: Meeste tevreden over de subtiele geur, een persoon met een SLK zegt dat de lucht niet te harden is.
Dr. Leather: Onbekend voor mij

Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat zijn jullie bevindingen? Zeker nu na een aantal jaar als ik naar de datum van een aantal topics kijk.
 
Ik heb zelf de Mothers leathertech set en ben daar zeer tevreden over. Ruikt overigens niet naar cocos maar een aangename frisse geur die na een dag of 2 wel weg is. Het is een cleaner en een ledercreme welke erg makkelijk aan te brengen is. Trekt snel in het leer gaat niet glimmen. Absolute aanrader wat mij beteft!
 
Gliptone ruikt vrij sterk vind ik persoonlijk.
Ik heb zelf erg goede ervaringen met de Swissvax set en Colourlock....
 
Gliptone ruikt gewoon stevig naar leer. Vindt dat zelf niet erg. Hou er wel van. Heb geen ervaring met andere merken. Gliptone ben ik gewoon zeer tevreden over. Voor mij een blijvertje. Trekt goed in en het leer ziet er gewoon weer als nieuw uit.
 
Ik heb zelf een setje bij colorlock aangeschaft om het leer te reinigen en te verzegelen. Hier zie je niets van. De leerbescherming van Gyeon lijkt mij ook wel wat.
 
Grondig opnapbeurtje = Swissvax leather care
Perodiek onderhoud = Dr Leather

Naargelang de staat / leeftijd van je leder.Heb je al veel gebruiksschade,slijtage aan de zijwangen van in en uitstappen?Is de bovenste beschermlaag al ver heen?
Als het eerste maal is kan je best grondig onderhanden nemen met bv Swissvax leather care kit.Grondig reinigen,dan de ledermelk/creme grondig inmasseren,denk dan dat je u vriendin
aan het masseren bent [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD] en dit dan nachtje laten trekken.
En ja dat heeft wel enig nut en de zetel zal de ledermelk zeker opnemen.

Om de zetels nadien proper te houden is Dr Leather zeker aan te raden.Dit reinigt goed en geeft ze ook terug en mooië kleur
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hier ook Gliptone, sterke ledergeur, maar vind ik zelf niet erg, blijft ook zeker een aantal weken hangen die geur. Maar vind het zelf wel fijn ruiken.
 
BMW levert ook Sensatec leder (zie je veel in de E90 en E91). Dit is een kunstleer. Dit moet je anders behandelen als echt leder.
Ik weet niet wat voor BMW / soort leder jij hebt?
Ik gebruik Gliptone en is wel ok.
 
Ik heb een E87 uit 2008. Geen gebruikerssporen of instapschade, het leer ziet er nog netjes uit. Ik weet niet of het kunstleer is.
 
Gebruik zelf ook de Swissvax set en niks ander meer. Super cleaner, de lather milk is erg zuinig in gebruik, mooie matte uitstraling en erg subtiele zachte geur. Ja waar ruikt het naar? Kan het niet thuis brengen helaas misschien kan iemand dat invullen. Kortom na veel leer producten te hebben geprobeerd vind ik SV nog de beste keuz, niet goedkoop maar ZEKER waard.
 
Dr. Leather cleaner is bijzonder goed. Dr. Leather heeft geen conditioner maar alleen een beschermend product (Dye Block) die vooral voor licht leder interessant is.

Mother's LeatherTech Cleaner is ook erg goed en ruikt fris. Mooi stroef en mat resultaat. Gliptone cleaner vind ik iets minder i.v.m. de Mother's en Dr. Leather.

Conditioner van Gliptone is wel goed, ruikt naar leer dus als je daar van houdt een aanrader! Ben je niet gecharmeerd van zo'n geurtje dan de LeatherTech van Mother's. Zelfde look & feel (mat en stroef) alleen reukloos. Waar iemand de cocos vandaan haalt geen idee maar ik ruik niks na het aanbrengen.
 
ik heb zelf de conditioner van gliptone gehad. Ik vond hem niet fijn om te gebruiken, aangezien ik veel nodig had om echt te zien dat het op mijn stoelen kwam. Ik heb nu de mothers conditioner en heb net de clean besteld. Ik ben er erg benieuwd naar :)
 
Ik heb de cleaner en conditioner van Mequairs. Bevalt me super. Geen rare geur, originele glans blijft behouden en het leer is in het begin wel gladder als normaal, maar trekt zeer snel in.
 
Ik heb inmiddels Mothers Leathertech Moisture gekocht en ben zeer tevreden over het resultaat. Het trekt goed in en het leer blijft mooi mat zwart, ook is het bijna reukloos. Iedereen bedankt voor de reacties!